۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۱۰۲۲۰
آیت الله سعیدی:

آموزش وبومی‌‌سازی علوم براساس فرهنگ اسلامی حیاتی است

امام جمعه قم آموزش و بومی سازی علوم بر اساس فرهنگ اسلامی را امری حیاتی خواند و بر به کار گیری آن در راستای خدمت به کشور تأکید کرد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار رئیس و جمعی از مسؤولان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان این که عمران و آبادی زمین از سوی مؤمنان سبک زندگی قرآن است، اظهار داشت: خداوند متعال دنیا را برای تلاش و انجام کار قرار داده این در حالی است که در کنار تصریح بر انجام اعمال عبادی مؤمن، اسلام مبین در مسیر بندگی اهتمام به عمران و آبادانی را الگویی از عبادت توصیف کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به الگوی عمران و آبادانی از منظر قرآن کریم عنوان داشت: قرآن کریم وقتی سخن از خلقت انسان به میان می آورد در ادبیات خود پس از بررسی موضوع هبوط آدم بر زمین تاکید بر عمران و آبادانی آن دارد این در حالی است که در فلسفه غرب کمتر به حقیقت آبادانی توجه می شود.

امام جمعه قم به بیان تفاوت های فلسفه اسلام و غرب در الگوی آبادانی پرداخت و گفت: ادبیات قرآن به آبادانی با نگاه مادی دنیای غرب بسیار متفاوت است؛ از نگاه دین اسلام گسترش زراعت، کشاورزی و توسعه صنعت های به روز و متناسب با نیاز انسان ها و البته با حفظ کرامت انسان ها و حرکت در مسیر کمال است.

آیت الله سعیدی به سیزدهیمن جشنواره قرآن و عترت که اسوی دانشگاه علمی کاربردی صورت می پذیرد اشاره کرد و ابراز داشت: توجه و اهتمام دانشگاه علمی کاربردی به برنامه های قرآنی و معارفی جای تقدیر و تشکر دارد؛ باید تلاش کرد هر کس بر اساس جایگاه اجتماعی خود از آیات و دستوران قرآن بهره لازم را برده و بر اساس آن ها حرکت کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان آموزش علوم بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی سازی علوم را حیاتی توصیف کرد و گفت: به کار گیری این علوم در راستای خدمت به کشور امری بسیار مهم است و باید کسانی که مهارت های شغلی را در این دانشگاه ها آموزش می بینند در خدمت کشور باشند./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات