۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۱۱۲۰۰
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس:

ندانستن از نگاه دولت حق مردم شده است

ابطحی در اعتراض به امضای قرارداد توتال، گفت: اگر مجلس در جریان کم و کیف قراردادها و شرایط انعقاد آنها نباشد در نهایت به ضرر منافع ملی خواهد بود.
سید جواد ابطحی

سید محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در رابطه با عقد قراردادهای نفتی که سبب زیان به منافع ملی شده است، گفت: قراردادها و تصمیمات هیئت دولت طبق ضوابط قانون اساسی و بنا بر اصول قانونی باید به مجلس آورده شوند، اما در دولت دهم هیچ‌گاه به این قوانین و قواعد عمل نشده است.

وی افزود: دولت تنها قراردادهایی با ارمنستان، قرقیزستان، بورکینافاسو و نمونه قراردادهای استرداد مجرمین را در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌کند؛ اما بحث مهم قراردادهای نفتی و خرید «بوئینگ» و «ایرباس» که از مسائل مهم و حاکمیتی است در مجلس این موضوعات را مطرح نمی‌کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مجلس در جریان کم و کیف قرارداد و شرایط انعقاد آن نباشد در نهایت به ضرر منافع ملی است، گفت: لازم است در شرایطی نظیر قرارداد توتال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به وظیفه خود با قوت عمل کنند به علت اینکه اگر در تمامی امور، نمایندگان مردم بخواهند به دولت اعتماد کنند قطعاً شاهد نتایجی نظیر برجام خواهند بود.

وی در پایان با اشاره به مطرح نشدن قراردادها در مجلس، خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان از شرایط قراردادها آگاه شوند قطعاً جامعه و کارشناسان نیز در جریان آن قرار می‌گیرند، هرچند شاهد هستیم که از نظر دولت، ندانستن حق مردم شده است./۸۵۶/ 
۳۰۲/ص

ارسال نظرات