۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۱۱۵۲۶
نماینده مردم ورامین در مجلس:

عقب نشینی در مقابل دشمنان آنها را حریص‌تر می‌کند

سید حسین نقوی حسینی گفت: در ارتباط با دشمنان اگر کوتاه بیاییم و یا عقب نشینی کنیم، قطعاً با حمله و هجوم آنها رو به رو خواهیم شد که نمونه آن را در تهدیدهای مقامات آمریکایی بعد از توافقنامه برجام شاهد بودیم.
نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره سیاست‌های خصمانه ایالات متحده و همچنین راجع به تغییر ماهیت و عملکرد آمریکا در مقابل ایران از گذشته تا به امروز، گفت: دشمنی آمریکا از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا شلیک از سوی ناو وینسنس و همچنین اقدامات خصمانه در توافقنامه برجام و امثالهم همواره وجود داشته است. واقعیت امر این است که خصومت آنها نسبت به ملت ایران و جمهوری اسلامی نه تنها کمتر نشده بلکه شدیدتر نیز شده است.

وی افزود: نمونه این خصومت، قانونی است که اخیراً در مجلس سنای آمریکا تصویب و با رأی ۹۸ درصدی دو حزب دموکرات و جمهور‌ی‌خواه رو به رو شد؛ همین مسأله نشان از این دارد که در مواضع خصمانه با جمهوری اسلامی ایران بین احزاب تفاوتی وجود ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رفت بعد از توافقنامه برجام، گفتمان تهدید و تحریم و گزینه نظامی به گفتمانی مسالمت آمیز تبدیل شود، گفت: همان‌طور که شاهد هستیم آمریکایی‌ها بعد از توافقنامه برجام جسورتر شده‌اند و تعداد تحریم‌ها و محکومیت‌‌ها و دست ‌اندازی به اموال ملت ایران بیش از قبل شده است به طوری که امروز حتی به اموال بنیاد علوی که اصلاً دولتی نیست دست‌اندازی می‌کنند، در حالی که برخلاف قوانین و کنوانسیون بین‌المللی هیچ دولتی برای حل و فصل مشکلاتش با دولتی دیگر نمی‌تواند اموال بخش خصوصی را مصادره کند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به نگاه تعاملی دولت کنونی با آمریکا، آیا متحمل آسیب‌هایی نخواهیم شد، تصریح کرد: لازم است دولتمردان، فراکسیون‌ها، جریانات سیاسی و احزاب همواره تعبیر امام خمینی(ره) را به خاطر داشته باشند که آمریکا مانند حیوان درنده‌ای است که اگر در مقابلش بایستی، می‌ایستد؛ اگر دنبالش کنی فرار می‌کند و اگر از او فرار کنی قطعاً با خوی وحشیانه‌اش گرفتارت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ارتباط با دشمنان اگر کوتاه بیاییم و یا عقب نشینی کنیم، قطعاً با حمله و هجوم آنها رو به رو خواهیم شد که نمونه آن را در تهدیدهای مقامات آمریکایی بعد از توافقنامه برجام شاهد بودیم که صراحتاً تحقیر و توهین می‌کنند./۸۵۶/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات