۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۱۲۸۲۷
آیت الله علما:

کابینه دولت دوازدهم با حضور مدیران انقلابی و جهادی تشکیل شود

آیت الله علما گفت: باید کابینه دولت از میان افرادی انتخاب شود که روحیه و تفکر انقلابی و اسلامی داشته باشند؛ زیرا اگر روحیه انقلابی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به اینکه عصر امام صادق (ع) عصر جنبش علمی جهان اسلام بود اظهار داشت: امام صادق (ع افراد متخصص بسیاری را تربیت کرده و پژوهش و اجتهاد را به شاگردان خود آموختند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام صادق (ع) بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کرد، آن حضرت وجه الله و لسان الله بود و نام ایشان معجزه ای برای ما است زیرا یکی از نقاط قوت اسلام صدق است و باید در هر شرایطی صادق بود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در کنار آموزش شاگردان و تربیت علمی و دینی آنها به نماز و قرائت قرآن کریم نیز بسیار اهمیت می دادند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) مرکز مرجعیت جهان اسلام و انقلاب اسلامی شد.

آیت الله علما بیان داشت: دختران مسلمان باید حضرت معصومه (س) را الگوی خویش قرار دهند و در جامعه ای که زنان و دختران به فساد افتند جامعه نیز به فساد می افتد و جامعه ای که زنان راه درست را در پیش گیرند جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنی از امام راحل که از دامن زن، مرد به معراج می رود مطرح کرد: زن جامعه را تربیت می کند و ساختار جامعه را شکل می دهد بنابراین نباید خود را بازیچه و ملعبه دست دیگران قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از وضعیت پوشش در جامعه گفت: تغییر سبک زندگی اسلامی و پوشش نامناسب، زیبنده جامعه اسلامی نیست.

این مسؤول تأکید کرد: باید الگوهای دینی و قرآنی در جامعه مورد توجه بیشتری قرار گیرد و سبک زندگی اسلامی در جامعه احیا شود در آن صورت جامعه اصلاح خواهد شد.

آتت الله علما با اشاره به فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران در تاریخ پنجم مرداد ماه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می فرماید نماز جمعه قلب فرهنگی هر جامعه است بنابراین باید بر اهمیت این اجتماع بزرگ واقف بود.

وی در ادامه ابراز داشت: باید کابینه دولت از میان افرادی انتخاب شود که روحیه و تفکر انقلابی و اسلامی داشته باشند؛ زیرا اگر روحیه انقلابی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: باید جواب دندان شکنی به اقدامات آمریکا داده شود، دشمنان همواره به دنبال تغییر نظام بودند و این اقدامات نیز تلاش در راستای ضربه زدن به نظام است؛ بنابراین مسؤولان باید دهان آنها را خرد کنند./۸۵۷۱/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات