۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۴۱۹۲
دبیر کل جمعیت دفاع از فلسطین:

دفاع از مظلومان باید تبدیل به فرهنگ شود

مصطفوی با تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه دفاع از مظلومان به ویژه دفاع از ملت مظلوم فلسطین، گفت: ناامنی‌ها و بی‌ثباتی‌ها سبب شده است تا کشورهای منطقه از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه غافل شوند و خروج سرمایه‌های انسانی و منابع ملی موجب عدم توسعه یافتگی کشورها در منطقه شده است.
قدس فلسطین بیت المقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، زهرا مصطفوی، دبیر کل جمعیت مردمی دفاع از فلسطین، ظهر امروز در آیین افتتاح دفتر این جمعیت در اصفهان، موضوع دفاع از فلسطین را افزون بر برخورداری از جنبه‌های انسانی از اصول فکری و اندیشه‌ امام خمینی و رهبر معظم انقلاب توصیف کرد و گفت: دفاع از فلسطین به زمان و دوران خاصی ندارد بلکه در طول سال لازم است این موضوع مورد توجه باشد تا در نهایت مسأله دفاع از مظلومان و مستضعفین تبدیل به یک فرهنگ شود.

مصطفوی در ادامه تشکیل دفتر جمعیت دفاع از فلسطین در اصفهان را موجب خشنودی ملت مظلوم فلسطین دانست و اظهار کرد: آزادی قدس شریف از دست اسرائیل و گرامیداشت روز قدس بخشی از هویت دینی و ملی ما است.

هدف از تشکیل اسرائیل ایجاد بی‌ثباتی و عقب ماندگی در منطقه است

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های مستمر و همیشگی فرهنگی در زمینه فرهنگ سازی ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار، تأکید کرد: تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی به منظور ایجاد یک پادگان نظامی در منطقه کشورهای اسلامی بوده است تا با برهم زدن ثبات منطقه شرایط را برای نفوذ در کشورهای اسلامی و همچنین صادرات نفت ارزان قیمت به کشورهای غربی فراهم آورد و هر روز که این پادگان نظامی استکبار در منطقه وجود دارد ضررهای بیشتری به کشورهای منطقه وارد می‌شود.

دبیرکل جمعیت مردمی دفاع از فلسطین با بیان اینکه ایجاد ناامنی در منطقه از برنامه‌های مهم رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: این ناامنی‌ها و بی‌ثباتی‌ها موجب شده است تا کشورهای منطقه از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه غافل شوند و خروج سرمایه‌های انسانی و منابع ملی موجب عدم توسعه یافتگی کشورها در منطقه شده است.

مصطفوی همکاری‌های آل سعود با رژیم اشغالگر قدس را یک ظلم جدید به منطقه و کشورهای اسلامی توصیف کرد و گفت: با هدایت استکبار جهانی، اسرائیل طرح یهودی سازی منطقه را در دستور کار قرار داده است و این توطئه بسیار خطرناکی است، این درحالی است که کشورهای اسلامی منفعلانه با این موضوع برخورد کرده‌اند.

باید تمام توان خود برای دفاع از فلسطین را به کار ببندیم

وی با تأکید بر اهمیت انتقال مفاهیم و مبانی دفاع از مستضعفین و دفاع از فلسطین به همه نسل‌های جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: باید همه توان خود را برای دفاع از نخستین قبله مسلمانان و محل به معراج رفتن پیامبر اکرم(ص) به کار بگیریم، همانطور که ملت مظلوم فلسطین علیرغم همه فشارها و دشمنی‌ها و عدم حمایت کشورهای منفعل عربی با تمام توان در برابر رژیم اشغالگر قدس ایستاده‌اند و هرگز ساکت نخواهند شد.

دبیرکل جمعیت مردمی دفاع از فلسطین با اشاره به لزوم مشخص شدن مواضع مسلمانان و کشورهای اسلامی پیررامون مسأله فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، تصریح کرد: بنابر فطرت پاک انسانی و آموزه‌های دینی و قرآنی، سکوت در برابر ظلم و توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی نه تنها یک خطای بزرگ بلکه یک گناهی است که اشخاصی که منفعلانه با این موضوع برخورد می‌کنند به آن دچار شده‌اند./1304/پ202/ب1

ارسال نظرات