۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۱۴۴۱۶
امام جمعه شهرکرد:

موضع ‌گیری در مقابل بدعهدی‌ های آمریکا باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه امروز برجام به جایی رسیده که تصمیم‌گیری درباره آن و بدعهدی آمریکایی ‌ها بسیار سخت شده است، گفت: موضع ‌گیری در مقابل بدعهدی‌ های آمریکا باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه مبادا برای تأمین منفعت جناح و حزبمان با دشمن نامه‌ نگاری کنیم، اظهار کرد: نباید چشم امیدمان به دشمن باشد همچنین نباید اجازه دهیم دل ‌بسته دشمن شویم؛ وابستگی به دشمن بزرگترین خطری است که امروز مسؤولان را تهدید می کند.

امام جمعه شهرکرد، روی آوردن برخی‌ به دشمن با عناوینی همچون عقلانیت و تدبیر را خلاف قرآن دانست و تأکید کرد: به یقین وابستگی به دشمن و چشم امید به دشمن داشتن عزت کشور را مخدوش می ‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در برجام نمونه ‌های بسیاری از اعتماد به دشمن و روی آوردن به آنها را دیدیم و متاسفانه الان نیز شاهد آن هستیم، تأکید کرد: جلسات بسیاری به بهانه برداشتن تحریم‌ها تشکیل شد و در فضای رسانهذ‌ایی بسیار شاهد تبلیغات در مورد برجام بودیم اما امروز به کجا رسیدیم؟

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه در برخی موارد سخن گفتن علیه برجام برابر با سخن گفتن علیه نظام دانسته شد اما بدانید اینگونه نیست، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب با برجام موافقت کردند تنها برای آنکه برخی نگویند ایشان سد راه برجام هستند اما در مسیر حرکت تذکراتی را دادند که متأسفانه کمتر به این تذکرات توجه کردند.

وی با بیان اینکه امروز برجام به جایی رسیده که تصمیم‌گیری در خصوص آن و بدعهدی آمریکایی ‌ها بسیار سخت شده است، اظهار کرد: موضع ‌گیری در مقابل بدعهدی‌ های آمریکا باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

امام جمعه شهرکرد عدم توجه به قرآن را از دلایل ایجاد مشکلات در برجام دانست و گفت: برجام دامی است که دیگر در آن نمی‌ توان تصمیمی گرفت.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه این استان در شب گذشته، از حضور گسترده مردم و مسؤولان در این آیین قدردانی کرد و یادآور شد: طرح تقویت مبانی فکری و اعتقادی و شبه زدایی دینی امسال با دو موضوع و هم‌زمان با برگزاری این یادواره آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: امسال به صورت مستقل مجموعه نشستهایی برای جوانان استان در نظر گرفته شده است و این نشست‌ها با حضور چهار تن از اساتید برجسته کشوری طی ۲۰ روز برای گروه‌های ویژه جوانان برگزار می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان به هر درجه ‌ای که برسد نیازمند تذکر است، گفت: بایستی انسان امور را نهادینه و به باور تبدیل کند که تکرار امور بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: افرادی هستند که جوانان را از وجود این برنامه‌ ها دور می ‌کنند که لازم است سر سفره دین نشست و از برکات آن استفاده کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی، خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین باید مسأله نخست جهان اسلام باشد، نباید در برابر این تهاجم صهیونیستها سکوت کرد، رژیم صهیونیستی قصد یهودی ‌سازی کامل مسجد الاقصی را دارد و به همین دلیل نیز دست به جنایت و انسان‌ کشی می‌ زند اما فلسطینی‌ها در برابر این هجوم بی ‌شرمانه رژیم اشغالگر قدس ایستاده ‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به روز ۹ مرداد، روز اهدا خون گفت: اهدای خون از کارهای مهمی است که نوع ‌دوستی افراد را می ‌طلبد و لازم است در این کار مشارکت همگانی صورت گیرد./9457/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات