۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۱۶۱۱۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهر کوهستک، اجرای برنامه «پنجشنبه های آینده سازان» در کانون امام زین العابدین(ع) و کلنگ زنی مسجد امام رضا(ع) در بندرکنگ از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی جعفری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک در محفل انس با قرآن کریم که با حضور قاری بین المللی و قاریان برجسته شهرستان در شهر بند کوهستک برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: تکیه‌گاه بودن قرآن در زندگی موجب موفقیت می‌شود.

وی با بیان اینکه افتادگی افراد موجب نفوذ آن‌ها در دل‌ها می‌شود افزود: مهندسی، محتوی و آهنگ قرآن نو است و هر چقدر از آن استخراج کنیم، این معجزه الهی هنوز نو باقی می‌ماند که هنر و عظمت قرآن را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک با بیان اینکه تنها آهنگ آرامش‌بخش، آهنگ قرآن است اضافه کرد: تنها معجزه ماندگار قرآن بوده که به دلیل نظم و ثبات آن است.

جعفری در مورد وحدت در قرآن کریم اشاره کرد وگفت: قرآن کریم در صریح ترین آیه خود، در دعوت به اتحاد، تمام مومنان را به چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه خوانده است:«واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» و نیز در آیات 146 و 175 نساء و 101 آل عمران ازتمسک جستن به خداوند، سخن به میان آورده است.

وی افزود: بنابراین، قرآن افزون بر آن که می تواند در نقش محور یگانگی، ایجاد کننده آن باشد می تواند در رویکرد اختلافات، یگانگی پیشین را نیز اعاده کند. چنین نقشی برای قرآن بدان سبب است که افزون بر دعوت همگان به یگانگی و بر حذر داشتنشان از تفرقه، نظام عقیدتی، اخلاقی و عملی منسجم و هماهنگی را ترسیم می‌کند که هر کس بدان رجوع کند،ناخودآگاه خود را با میلیون ها پیرو قرآن یگانه می یابد.

جعفری گفت: شکّى نیست که ما در عصرى زندگى مى کنیم که تمامى دشمنان براى نابودى اسلام هم پیمان گشته و تمامى امکانات سیاسی و اقتصادى خود را در سقوط اسلام از صحنه بین الملل به‌کار گرفته اند. بنا بر این در چنین عصرى بیش از هر عصر دیگر، مسلمانان نیاز به وحدت دارند، و شاید بیش از هر زمانى جامعه اسلامى به همکارى و مساعدت یکدیگر نیازمند است.

پنجشنبه های آینده سازان» کانون امام زین العابدین(ع)

«پنجشنبه های آینده سازان»، عنوان ویژه برنامه ای است که آخرین روزهای هر هفته به منظور تربیت دینی و بصیرت افزای کودکان و نوجوانان در کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) نایبندجنوبی بندرعباس برگزار می شود.

کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام زین العابدین(ع) و پایگاه مقاومت حدیث «بسیج(خواهران)»، هر هفته برنامه هفتگی «پنجشنبه های آینده سازان» را در مسجد امام زین العابدین(ع) محله نایبند جنوبی اجرا می کند.
 
ویژه برنامه «پنجشنبه های آینده سازان» در قالب برنامه های جذاب فرهنگی و هنری، هر هفته به موضوع مهم همان هفته نظیر«روز قدس، 22 بهمن، 9 دی، روز طبیعت، اعتکاف، فرهنگ رضوی و ...» می پردازد.
 
حجت الاسلام عبدالرسول باستین، امام جماعت جوان و خوش فکر کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) در حاشیه اجرای این برنامه در مسجد محله نایبندجنوبی، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، گفت:«پنجشنبه های آینده سازان» با محوریت معرفی شخصیت و سیره امام هشتم برگزار شده است.
 
وی اجرای برنامه های ابداعی، نو، خلاقانه و جذاب برای جذب و نگهداشت کودکان و نوجوانان در فضای فرهنگی معنوی مسجد را از مهمترین دغدغه های فعالان فرهنگی کانون امام زین العابدین(ع) برشمرد و تشکیل تیم اجرایی قوی با بهره گیری از ظرفیت نخبگان رشته های مختلف را از دلایل مهم موفقیت کانون در جذب جمعیت انبوه کودکان و نوجوانان در این کانون دانست.
 
این فعال فرهنگی از مشارکت دادن فعال کودکان و نوجوانان در همه امور مرتبط با برنامه های کانون فرهنگی هنری و ارائه گزارش فعالیت ها و برنامه ها به خانواده ها به عنوان یکی دیگر از رموز موفقیت کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) در جذب و نگهداشت مخاطبین خردسال خود یاد کرد.
 
وی بیان کرد: تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم همراه با خواندن معنی آیه ها، قرائت و تفسیر ساده و روان حدیثی از امام رضا(ع)، داستان خوانی با موضوع امام رضا(ع)، مسابقه نقاشی با موضوع ضامن آهو، تمرین سرود، کارگاه کاردستی، تقدیر از نفرات برتر مسابقه نقاشی و برگزاری آیین جشن میلاد امام مهربانی ها به همراه مولودی خوانی ازجمله بخش های ویژه برنامه پنجشنبه های آینده سازان این هفته در کانون نایبند بود.

«پیوند مسجد و مدرسه »، « در محضر معبود »، « تولدهای ماندگار »، « نمایش خاطره ها »، « آیین اعتکاف ویژه کودکان و نوجوانان»، « جشن قرآن »، « آموزش قرآن به روش اشاره »، « آموزش ترجمه قرآن به صورت شعر و نثر »، « استقبال از دانش آموزان » همزمان با بازگشایی مدارس و « اجرای نمایش آیینی شهادت علی اصغر(علیه السلام)» همزمان با روز شیرخوارگان حسینی از شاخص ترین برنامه های این کانون است.

کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) در محله نایبند جنوبی که از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس است از چهار سال قبل با همکاری پایگاه بسیج، فعالیت های گسترده، متنوع و اثرگذاری را برای عموم مردم به ویژه حوزه کودک و نوجوان در فضای معنوی مسجد آغاز کرده که ماحصل آن حضور پرشور کودکان و نوجوانان در برنامه های مختلف این کانون است.

کلنگ زنی مسجد امام رضا(ع) در بندرکنگ

همزمان با شب میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، با حضور کاروان زیر سایه خورشید، مراسم کلنگ زنی مسجد امام رضا(ع) در بندر تاریخی کنگ برگزار شد.

به مناسبت میلاد فرخنده و مبارک امام مهربانی ها، کنگ احداث مسجد امام رضا(ع) در شهر تاریخی سنتی «بندر کنگ» با حضور خدام رضوی و در قالب برنامه های «جشن های مردمی زیر سایه خورشید» به زمین زده شد.

این آیین شب گذشته(12 مرداد) با حضور حجت الاسلام محمد تقی سیفانی، روحانی کاروان، یک نفر از مداحان و دو خادم حرم مطهر رضوی، حجت الاسلام فقیهی امام جمعه موقت، زرهی معاون فرماندار و شیخ رضوانی امام جمعه اهل سنت بندرلنگه، حجت الاسلام تنگسیری روحانی مستقر، اعضای شورای شهر بندرکنگ و جمع کثیری از مردم برگزار گردید.

حجت الاسلام فقیهی امام جمعه موقت بندرلنگه در این آیین ضمن تبریک ولادت باسعادت علی بن موسی الرضا(ع)، از قرآن و اهل بیت رسول خدا(ص) به عنوان محور وحدت امت اسلام یاد کرد.

وی ضمن خوشامدگویی به خادمین الرضا(ع)، افزود: با حضور کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک گنبد نورانی امام هشتم، حال و هوای معنوی خاصی در منطقه حاکم شده است که به طور قطع برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه موقت بندرلنگه ساخت مسجد را از باقیات وصالحات دانست و با تاکید بر مشارکت آحاد مرد در ساخت مسجد، تصریح کرد: همه باید در ساختن مسجد ولو تهیه تنها یک آجر آن مشارکت کنیم.

وی عنوان کرد: مسجد امام رضا(ع) بندر کنگ با جمع آوری کمک های خیرین در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع ساخته خواهد شد./۸۵۱/ت۳۰۳/ب۱
 
 

ارسال نظرات