۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۱۶۸۴۵

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

رشد ۲۳ درصدی کشف کالای قاچاق در هرمزگان، برگزاری همایش بزرگداشت امامزاده سید محمد(ع) در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) و تاکید بر افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و با تبریک این روز، گفت: خبرنگاران مي توانند در بستر سازي، اثر بخشي و تحكيم قبل،حين و بعد از مأموريت ها نيروي انتظامي را ياري كنند، خبرنگار بايد احساس رسالت کند و رسولي که به خبر رساني و حقيقت گويي برانگيخته شده ، وظيفه اش جز با حق گويي و حقيقت گويي به انجام نمي رسد.  

وی با بیان اینکه رسانه ها مي توانند هم تقويت کننده امنيت باشند و هم تضعيف گر آن، افزود: نيروي انتظامي امروز به عنوان يك نيروي هوشمند ، پاسخگو و جامعه محور است و مشروعيت و مقبوليت خود را در اين زمينه به اثبات رسانده است. 

این مقام انتظامی تصریح کرد:خبرنگاران به عنوان پل ارتباطي بين پليس و مردم هستند این عزیزان بايد با نوشته هاي خود احساس امنيت را در جامعه بالا برده و كمك رسان پليس در اين خصوص باشند.  

وی با اشاره به اینکه نگاه خبرنگا،ر نگاهی خاکستری است،ادامه داد: یکی از رسالت های خبرنگاران انعکاس اخبار در بدنه جامعه هست که با انعکاس مشکلات و موانع موجود در جامعه، زمينه‌ آگاهي مردم و نيز مسئولان را فراهم مي کنند. 

سردار ملکی بیان داشت:نيروي انتظامي بر اين اعتقاد است كه توفيقات حاصله در استان قطعاً با مشاركت مردم به ويژه جامعه رسانه ها بوده و امنيت يك مقوله فرابخشي است که نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در توليد امنيت يك نقش كليدي و محوري است .  

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به افزایش 23 درصدی کشف کالای قاچاق از ابتدای سال و کاهش تلفات رانندگی در حوزه درون و برون شهری، افزود: یکی از برنامه های ما استقرار دائمی در گمرک بویژه گمرک شهید رجایی در بندرعباس است. 

این مقام انتظامی اذعان داشت: ضربات سنگینی بر قاچاقچیان مواد مخدر وارد شده است که خبرنگاران عزیز با اطلاع رسانی در این زمینه سهم مهمی دارند و از حمایت های مرجع قضائی در برخورد قاطع با مجرمان قدردانی می کنیم.
 
گفتنی است در این مراسم که در محل مهمانسرای طلوع فرماندهی انتظامی استان در بندرعباس برگزار شد از خبرنگاران و رسانه های جمعی تجلیل شد. 

همایش بزرگداشت امامزاده سید محمد(ع) در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) برگزار شد

حاج عباس عبدعلی حسین در همایش بزرگداشت امامزاده سید محمد(ع) در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع)، با اشاره به اینکه قریب به 50 سال است که در خدمت امامزاده سید محمد(ع) هستم و تا کنون چنین حرکت زیبایی را ندیده بودم، عنوان کرد: برگزاری همایشی با این عظمت بیانگر عشق و مودت نسبت به ساحت اهل بیت(ع) است.
 
وی با اشاره به تلاش های گسترده استکبار جهانی، رژیم اشغالگر قدس و ایادی آنان برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان، خاطرنشان کرد: پس از فتوای آیت الله سیستانی عرب و عجم، شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر برای مبارزه با داعش قرار گرفتند.
 
حاج عباس عبدعلی حسین با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش در عراق و سوریه نقش اساسی ایفا کرد، افزود: ملت عراق در روزهای نخست حمله داعش همانند سالار شهیدان تنها ماند و ایران اسلامی بود که به ندای «هل من ناصر» مسلمانان کشور عراق پاسخ مثبت داد و از ما پشتیبانی و حمایت کرد.
 
وی در ادامه به معرفی حضرت سید محمد(ع) پرداخت و یادآور شد: امامزاده سید محمد(ع) فرزند ارشد امام هادی(ع) است که از نظر علمی، معنوی، فرهنگی، سیاسی و ... الگویی بی بدیل بود و از همین رو برخی گمان می کردند پس از امام هادی(ع)، ایشان به امامت خواهند رسید.
 
تولیت آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) با اشاره به کرامات آن حضرت، بیان کرد: به دلیل کرامات فراوان ایشان، نه تنها شیعیان، بلکه جامعه اهل سنت و حتی بسیاری از مسحیان از اقصی نقاط جهان به زیارت حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم می آیند.
 
وی خاطرنشان کرد: جایگاه امامزاده سید محمد(ع) در بین مردم کشور عراق به گونه ای است که اگر قرار باشد کسی در دادگاه قسم یاد کند او را به حرم امامزاده می آورند زیرا همگان بر این باورند که احدی جرات قسم دروغ یاد کردن در این مکان را ندارد.
 
همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) که به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، استانداری هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای و شهرداری بندرعباس برگزار شد، برای بهره مند شدن مردم در شهرهای مختلف به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به روی آنتن رفت.

رونمایی از کتاب « ستاره دجیل»

همزمان با برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) از کتاب « ستاره دجیل » در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) در بندرعباس رونمایی شد.

در این آیین تولیت آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع)، خانواده سردار شهید سید حمید تقوی فر از شهدای مدافع حرم، معاون استاندار هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس حضور داشتند.
 
کتاب «ستاره دجیل» زندگانی و کرامات سید محمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان(عج) را در 119 صفحه روایت می کند.
 
این اثر ارزشمند از تالیفات علامه شیخ محمد علی اردوبادی با مقدمه و یاداشت علی اکبر مهدی پور و به سفارش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان چاپ و منتشر شده است.

کشف 160 میلیارد انواع کالای قاچاق در هرمزگان
  
سردار عزيزاله ملکي فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت:  ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهي با همکاري ماموران انتظامي استان از ابتدای سال تا کنون، هزار و 403 دستگاه خودرو سبک و سنگين حامل کالاي قاچاق را شناسايي و توقيف کردند. 
 
وی با اشاره به اینکه در این مدت مجموعا 160 میلیارد و 26 میلیون تومان انواع کالای قاچاق کشف شد، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است. 
 
سردار ملکی ادامه داد: با تلاش ماموران در این مدت 22 تن و 78 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 369 دستگاه خودرو در بحث حمل و قاچاق مواد افیونی توقیف شد ،همچنین، هزار و 394 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و 9 هزار و 23 معتاد بلامکان و کارتن خواب از سطح استان جمع آوری شدند. 
 
اين مقام ارشد انتظامي استان با اشاره به کاهش هشت درصدی وقوع سرقت ها در استان، تصریح کرد: در زمینه ترافیکی و حوادث جاده ای درون و برون شهری نیز به لطف خداوند وضیعت خوب و قابل قبولی را شاهد هستیم به گونه ای که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حوزه برون شهری، متوفیان ناشی از تصادفات 25 درصد و در حوزه درون شهری 48 درصد کاهش داشته  است. 
 
سردار ملکی در ادامه تعداد کل تماس های شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 استان را  125 هزار و 691 فقره عنوان و تصریح کرد: از این تعداد تماس ها، 42 هزار و 357 فقره عملیاتی و 77 هزار و 698 فقره منجر به راهنمایی و ارشاد از سوی ماموران شده است. 
 
به گفته فرمانده انتظامی استان هرمزگان ، مبارزه با قاچاق کالا و قاچاقچیان مواد مخدر از اولویت های پلیس است.

سهم بخش خصوصی در اقتصاد باید افزایش یابد

 جاسم جادری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه باید فضا را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اطمینان بخش کنیم، عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و به نتیجه رسیدن برجام امید خوبی ایجاد شد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور ترغیب شده‌اند.

وی ادامه داد: کشور ما از امنیت خوبی برخوردار است و در حال تنظیم روابط خود با دنیا هستیم و باید بخش خصوصی قوی داشته باشیم تا دولت بتواند مشکلات مردم را حل کند.

استاندار هرمزگان افزود: بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد باشد تا اشتغال و تولید ایجاد شود و دولت نیز سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت کند.

جادری با تأکید بر اینکه اساس کار ما باید قوی شدن بخش خصوصی باشد، تصریح کرد: در حال حاضر سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور کمتر از 20 درصد است و اگر می‌خواهیم بخش خصوصی قوی داشته باشیم باید این رقم به بیش از 50 درصد برسد.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان از فرصت‌ها و جغرافیای استثنایی برخوردار است، اظهار داشت: نیاز است موانع موجود در زمینه توسعه تجارت خارجی در استان بررسی و رفع شود./۸۵۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات