۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۱۸۱۶۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

وجود ۴۰۲۵ کلاس درس غیراستاندارد در هرمزگان، تاکید بر تقویت ارتباط مردمی با مطبوعات و برگزاری نشست صمیمی مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، نوید احمدی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در نشست خبری ضمن تبریک هفته خبرنگار از وجود ۹۱۹ مدرسه مشتمل بر چهار هزار و ۲۵ کلاس درس غیراستاندارد در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۵۷۱ مدرسه شامل ۲ هزار و ۴۲۷ کلاس درس قابلیت مقاوم سازی دارند.

وی افزود: برای مقاوم سازی  2 هزار و 427 کلاس درس غیراستاندارد در هرمزگان به اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه 340 مدرسه متشکل از 597 کلاس درس نیز تخریبی است، افزود: تخریب این تعداد کلاس درس و احداث کلاس جایگزین نیازمند 280 میلیارد تومان اعتبار است.
 
 احمدی با یادآوری اینکه 2 هزار و 800 کلاس درس در هرمزگان به صورت 2 شیفت اداره می شوند، اظهار کرد: برای تک شیفته شدن این کلاس ها نیز باید 476 میلیارد تومان اختصاص یابد.
 
وی به نیاز 52 هزار واحد مسکن مهر استان به یکهزار و 380 کلاس درس اشاره کرد و با اذعان به اینکه تا کنون 60 کلاس درس در پروژه های مسکن مهر هرمزگان احداث شده است، یادآورشد: برای احداث این تعداد کلاس درس به 221 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ابراز امیدواری کرد: تا پایان دولت دوازدهم و جذب منابع ملی، استانی و خیرین شاهد برخورداری همه مناطق شهری و روستایی استان از کلاس های درس استاندارد باشیم.
 
احمدی در ادامه ضمن تشریح اقدامات دولت یازدهم، بیان کرد: طی دوره چهار ساله گذشته، ۳۷۸پروژه مشتمل بر یکهزار و 542 کلاس درس با اعتباری بالغ بر۲۲۵میلیاردتومان در استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: 378 پروژه با یکهزار و 442 کلاس درس شامل 211 هزار و 480 مترمربع فضای آموزشی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 257 میلیون تومان در هرمزگان افتتاح خواهد شد.
 
تقویت ارتباط مردمی مهمترین وظیفه مطبوعات

جاسم جادری استاندار هرمزگان در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان برگزار شد با بیان اینکه جزئیات اخلاقی خبر و خبررسانی در قرآن کریم ذکر شده است گفت: در آیه ای از کتاب آسمانی قرآن کریم خطاب به مؤمنین هشدار داده شده تا زمانی که صحت خبر را متوجه نشده‌اند آن را مخابره نکنند.

وی، کار خبرنگاری را کار پراسترسی دانست و با تاکید بر اینکه خبرنگار نباید مورد بی‌احترامی قرار گیرد افزود: معمولأ مردم به ظواهر توجه می‌کنند و حرمت هر خبرگزاری نیز با خودش است و باید خود را مراقبت کند و امانت‌دار باشد و هرآنچه می‌شنوید را بنویسید نه هر چه برداشت کردید.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: خبرنگاران باید آرامش را در جامعه حفظ و از یأس در جامعه جلوگیری کنند، شماها در برابر دیده‌ها، شنیده‌ها و گفته‌هایتان مسؤول هستید و در قرآن نیز بر این مسأله تأکید شده است.

جادری تصریح کرد: ظرفیت‌های بزرگی استان هرمزگان دارای با همراهی همه به‌ویژه خبرنگاران می‌تواند به نتیجه مطلوب ختم شود.

وی با تاکید بر اینکه مطبوعات وظیفه تقویت ارتباط مردمی را بر عهده دارد افزود: مردم نیز باید در جریان امور قرار گیرند اما مصلحت حکم می‌کند که برخی اخبار به گوش مردم نرسد.

در پایان این مراسم از اصحاب رسانه هرمزگان و خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

گفتنی است، در این مراسم از خانواده شهید یوسف دقت از شهدای خبرنگار استان هرمزگان، برخی از پیشکسوتان مطبوعات و خانواده مرحوم قاسم کرمی و حسین فرج‌زاده از پیشکسوتان عرصه مطبوعات تقدیر شد.

منتظر رویکرد های جدید در حوزه فرهنگ رضوی باشید

اکبر شیخ مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با حضور در استان هرمزگان و دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی اظهار کرد: فعالیت های فرهنگ رضوی باید به گونه ای در آینده برنامه ریزی شود که مستمر، مداوم و همراه با مشارکت حداکثری مردم و اقشار مختلف باشد.

وی افزود: در بسیاری از فعالیت ها و جشنواره ها شاهدیم که فرهنگ رضوی به دهه کرامت محدود شده است در صورتی که فرهنگ رضوی و کرامات امام رضا(ع) باید در تمام ایام در طول سال، در جامعه ساری و جاری باشد.
 
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) بر هماهنگی ستادهای برگزاری با سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: برای افزایش تاثیر گزاری جشنواره باید تعاملات با سازمان هایی همچون آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه ها افزایش یابد و در این راستا به زودی هماهنگی های لازم در سطح کلان انجام و ابلاغ خواهد شد.
 
اکبر شیخ، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی هرمزگان را از جشنواره های خوب و موثر دانست و عنوان کرد :بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به همه تعهدات خود نسبت با این جشنواره پایبند خواهد بود و از سوی دیگر نیز هماهنگی های لازم را با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی برای حمایت بیشتر از این جشنواره به عمل خواهد آورد.
 
وی برای تامین بودجه جشنواره به ظرفیت خیرین در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: خیرین و مردم باید در برگزاری این جشنواره دخیل شوند و بانک خیرین استان در این حوزه راه اندازی و زمینه را برای مشارکت بیشتر آنها فراهم سازد.
 
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در پایان اظهار داشت: عوامل بنیاد امام رضا(ع) منتظر پیشنهادات و رویکرد های جدید جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی هرمزگان هستند و قول خواهیم داد پیشنهاداتی که مورد تایید قرار می گیرد با حمایت های لازم جامع عمل بپوشانیم.
 
گفتنی است؛ از دیگر برنامه های مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) در هرمزگان، سفر به روستای کردر و بازدید از ظرفیت های نمایشی استان است./۸۵۱/
ت303/ب1

ارسال نظرات