۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۱۹۲۰۱
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و شهرستان ها:

پشتوانه معرفتی انقلاب، محصول تلاش های چند قرن حوزه های علمیه در جامعه بود

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و شهرستان ها با اشاره به اینکه پشتوانه معرفتی و شناختی انقلاب، تلاش های چند قرن حوزه های علمیه در جامعه بود، گفت: حوزه های علمیه شیعه در طول تاریخ کشور، نرم افزار زندگی مردم را در دست داشتند و تداوم این امر به برپایی انقلاب منجر شد.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و شهرستان ها ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ابراز داشت: حوزه های علمیه شیعه در طول تاریخ کشور، نرم افزار زندگی مردم را در دست داشتند و محتوای زندگی و سبک زندگی مردم مبتنی بر احکام شرعی و فقه آل محمد (ص) بود و کسانی که این محتوا را برای مردم ارائه می کردند حوزه های علمیه و علما بودند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و شهرستان ها اظهار داشت: تداوم این امر به برپایی انقلاب منجر شد که با دعوت مرجع تقلید و حمایت مردم صورت پذیرفت و انقلابی با هویت اسلامی بر اساس مکتب اهل بیت علیهم السلام در کشوری که کشور اهل بیت علیهم السلام است صورت گرفت و با رأی و معرفت و شناخت مردم منجر به برپایی نظام اسلامی در کشور شد.

وی ادامه داد: پشتوانه معرفتی و شناختی انقلاب، تلاش های چند قرن حوزه های علمیه در جامعه بود؛ اما پس از گذشت 40 سال از انقلاب، باید ارزیابی دقیقی از حوزه های علمیه و جامعه و نسبت این دو با یکدیگر و همچنین میزان اثرگذاری مردم در انقلاب صورت گیرد تا بدانیم حوزه های علمیه در این مدت زمان تا چه میزان در این عرصه ها پیشرفت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: حوزه علمیه کرمانشاه ریشه دار و باسابقه است و علمای بزرگی در این منطقه ساکن بودند و دروس مختلفی در این استان جاری و دایر بود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و شهرستان ها یادآور شد: شرایط حوزه علمیه در استان کرمانشاه باید از حیث نرم افزاری ارتقا یابد و این ضرورتی است که باید حتما صورت گیرد؛ از این رو باید برای افزایش سطح پذیرش حوزه های علمیه چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی تلاش بسیاری صورت گیرد.

این مسؤول مطرح کرد: مدیریت مدارس علمیه در چنین نظامی به عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری و آموزشی، باید آداب طلبگی و رفتار و عمل شایسته را به طلاب منتقل کرده و طلابی عالم و عامل و با بصیرت به جامعه تحویل دهند.

وی در پایان گفت: شرایط سخت افزاری حوزه های علمیه در استان امکان جذب طلبه و اساتید را دارد و باید از به بعد بر نرم افزار حوزه تأکید کرد تا با ارتقای حوزه استان در سطوح عالی و رشته های تخصصی و دایر شدن کرسی درس خارج در استان شاهد تربیت طلاب فرهیخته و کامل باشیم./۸۵۷۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات