۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۱۹۸۵۴
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

امام جواد نهضت علمی بزرگی را در عصر خود ایجاد کردند

استاد حوزه علمیه توجه به معارف اهل بیت(ع) را راه رسیدن به کمال دانست و بر استفاده از این معارف در رفع معضلات و فسادهای جامعه تأکید کرد.
حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  محمدباقر حیدری کاشانی در مراسم شهادت امام جواد(ع) که پیش از ظهر امروز در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به برکات وجودی امام جواد(ع) عنوان کرد: وجود امام جواد(ع) سبب تثبیت و تداوم امامت و افشا کننده چهره کریه معاندین خاندان عصمت و طهارت شد.

وی افزود: عصر امام رضا(ع) یک عصر پیچیده و حساس بود و جریان واقفیه با اهداف مادی به دنبال انکار ولایت آن حضرت بودند و می گفتند چون ایشان فرزند پسری ندارد پس امامت تداوم نخواهد داشت اما با ولادت امام جواد(ع)، این فتنه ها از بین رفت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شیعه مولودی با برکت تر از امام جواد (ع) نیست و ولادت آن حضرت سبب شد تا حق و اهل حق تثبیت شده و باطل و اهل باطل رسوا شوند.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم در توصیف خود از واژه تبارک و مبارک استفاده می کند و همچنین درباره قرآن و پیامبران نیز این کلمه وجود دارد و اگر کسی بخواهد به این برکت برسد تنها از طریق خزائن برکت که اهل بیت(ع) هستند، میسر است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقام علمی امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت در حالی که تنها 25 سال در دنیا زندگی کردند و زیر فشار و کنترل شدید مأمون و معتصم عباسی بودند، توانستند نهضت علمی بزرگی را به وجود آورند که حاصل آن پرورش 110 تا 200 شاگرد و به وجود آمدن شبکه ای از اصحاب بود که هرکدام از آنها عالم به علوم دینی بودند.

وی ادامه داد: 250حدیث از احادیث نورانی آن حضرت به ما رسیده است و این گنج ها و طلای سرخ نایاب سبب می شود تا برکت در زندگی ما ایجاد شود و رفع پریشانی و فساد و مشکلات جامعه در پناه عمل به همین سخنان نورانی صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: هر کس که در زندگی خود به جایی رسیده به برکت همین توجه به اهل بیت(ع) است و شهدا، مراجع، رهبری و آنهایی که در خط اهل بیت(ع) و به دنبال ماندگاری این مسیر هستند توجه ویژه ای به فرهنگ اهل بیت(ع) دارند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ابراز کرد: مدافعان حرم که در خط مقدم استقامت و ایثار قرار دارند و بدون هیچ چشم‌داشتی در حال جهاد هستند، در مکتب اهل بیت(ع) پرورش پیدا کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علی بن مهزیار اهوازی، فضل بن شاذان، زکریا بن آدم قمی، محمد بن ابی عمیر و بسیاری دیگر از اصحاب و یاران آن حضرت از علمایی بودند که علم، جهاد، مبارزه با دشمن، استقامت، تقوا، عبادت و تهجد جزء جدایی ناپذیر زندگی آنها بوده است./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات