۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۲۱۷۵۷
آیت الله دری نجف آبادی:

نهادینه کردن فرهنگ ناب عاشورا وظیفه اصلی روحانیان و مبلغان دینی است

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ ناب عاشورا وظیفه اصلی روحانیان و مبلغان دینی است، گفت: تبیین و تشریح فرهنگ ناب عاشورا در جامعه اسلامی به خوبی می تواند کشور را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان و بدخواهان محافظت کند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نشست با مدیران استان مرکزی در بیت امام جمعه اراک، بیان کرد: روحانیان و مبلغان دینی باید در مراسمات و سخنرانی های خود در مسیر تفهیم و انتقال پیام نهضت عاشورا تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ ناب عاشورا وظیفه اصلی روحانیان و مبلغان دینی است، گفت: تبیین و تشریح فرهنگ ناب عاشورا در جامعه اسلامی به خوبی می تواند کشور را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان و بدخواهان محافظت کند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: روحانیان و مبلغان دینی باید با برنامه ریزی های پسندیده خود، مردم جامعه اسلامی را با نهضت و گفتمان عظیم عاشورایی و مقوله امر به معروف و نهی از منکر آشنا کرده و در راستای آگاهی بخشی جامعه بخصوص نسل جوان گام بردارند.

معرفی ابعاد قیام عاشورا به دور از هرگونه رفتار احساسی و خرافی

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های ویژه محرم باید به طور صحیح و به صورت کاربردی ارائه شود، ابراز داشت: معرفی ابعاد قیام عاشورا به دور از هرگونه رفتار احساسی و خرافی ضرورتی مهم است که باید مد نظر قرار گیرد و به طور صحیح اجرایی و انتقال شود.

امام جمعه اراک در ادامه به سالروز شهادت شهیدان رجایی و با هنر و هفته دولت اشاره کرد و ابراز داشت: شهیدان رجایی و باهنر با توکل به خداوند متعال به بهترین شکل ممکن توانستند کشور را به بهترین نحو ممکن اداره کنند و این شهیدان والامقام امروز به عنوان الگوی حکومت ایران اسلامی مطرح هستند.

شهیدان رجایی و باهنر در ذهن تاریخ بشریت ماندگار خواهند بود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر در هر زمان در ذهن تاریخ بشریت نقش بسته و ماندگار خواهند ماند، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر با بصیرت، تکیه بر ایمان و با اعتقاد راسخ خود به ولایت در مقابل دشمنان به خوبی مقابله و نقش آفرینی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با اشاره به آغاز کار دور جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی، بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی باید به دور از حواشی  و جناح بازی های سیاسی در مسیر خدمت به مردم تلاش کنند.

به گزارش رسا، کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 15 روز یک بار در بیت امام جمعه اراک با سخنرانی آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات