۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۲۲۵۶۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان در خط مقدم جهانی‌سازی اسلام و انقلاب هستند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب با ترسیم اهداف بلندمدت انقلاب که همان جهانی‌سازی انقلاب و اسلام است، به طلاب و روحانیان به‌عنوان طلایه‌داران این مسیر الهی و انقلابی امید بسیاری دارند.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه استان تهران که در آستانه آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب رسالت خطیر طلاب، تأثیرگذاری بر افکار و اذهان تمام مردم دنیا است.

وی با یادآوری نقش و تأثیر طلاب و روحانیان در جهت‌دهی و هدایت فکری جهانیان، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود بر تأثیرگذاری جامعه حوزوی به‌ویژه طلاب حوزه علمیه برای این جهت‌دهی فکری تأکید داشتند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: این مسئله بیانگر آن است که اسلام و آموزه‌های دینی مختص یک ملت واحد نیست و طلاب و روحانیان باید برای جهت‌دهی به افکار تمام مردم دنیا و بسط و گسترش اسلام در سرتاسر کره خاکی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با دید همه‌جانبه خود نسبت به انقلاب و تأثیر جامعه حوزوی در این زمینه با ترسیم اهداف بلندمدت انقلاب که همانا جهانی‌سازی انقلاب و اسلام است، به طلاب و روحانیان به‌عنوان طلایه‌داران این مسیر الهی و انقلابی امید بسیاری دارند.

وی ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیانگر آن است که موانع و مشکلات جزئی موجود بر سر راه اهداف انقلاب همچون خاشاکی هستند که با کوچک‌ترین باد و تلنگری از سر راه برداشته می‌شوند و نمی‌توانند مانع پیشرفت و گسترش جریان انقلاب شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: با اینکه انقلاب اسلامی ایران با تمام این موانع با قدرت تمام در حال بسط و گسترش در اقصی نقاط جهان است؛ اما تأثیر جامعه حوزوی به‌ویژه طلاب مدارس علمیه در این زمینه غیرقابل انکار است و طلاب می‌توانند با پژوهش‌های سازنده و پیشنهادهای عملی خود در این زمینه سبب ارتقا و جهت‌دهی افکار مردم دنیا و گسترش دنیای اسلام شوند./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات