۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۲۳۱۲۰
آیت الله تحریری در ‌آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه مروی:

علم باید ما را در مسیر بندگی خالصانه قرار دهد

تولیت حوزه علمیه مروی گفت: در این روزگار که حملات از سوی همه دنیا سرازیر است حوزه باید در رفع ابهامات کمک کند، برای این کار هم ابتدا باید خود را واکسینه کنیم.
آیت الله تحریری در مراسم تودیع و معارفه تولیت حوزه علمیه مروی افتتاح حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه آیت الله تحریری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی امروز در مراسم افتتاحیه مدوسه علمیه مروی با تبریک میلاد امام هادی(ع) اظهار داشت: در دوران ائمه ما مشکلات سیاسی و فکری زیادی وجود داشت، در این میان امام هادی(ع) در مقابله با افکار نادرست و جریانات فکری غافل نبودند، ایشان با تفکرات انحرافی و شاکله‌هایی که مخالف دین اسلام بودند با وجود وکلای فهمیده خود مبارزه می‌کردند.

تولیت حوزه علمیه مروی تاکید کرد: یکی از اهم اقداماتی که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که وظایف اولیای الهی را پیاده کنیم و قطعا این کار مورد لطف حضرت حق قرار خواهد گرفت، برای این کار ما نیازمند کسب علم و معرفت هستیم، البته ما باید برای کسب معارف و علوم نیز کمی دقت کنیم و ببینیم که علوم از کجا آمده و ما را به کجا خواهد برد.

آیت الله تحریری یادآور شد: در واقع حرکت انسان در این عالم حرکت علمی است، به این معنا که انسان از جهل به سوی کسب علم می‌رود، خدا مومنین و کسانی را که به علم برسند را به درجاتی می‌رساند، ما باید ببینیم با کسب علم به کجا وصل می‌شویم و از همه مهم‌تر این که علم را چگونه بدست می‌آوریم.

وی افزود: علم باید ما را در مسیر بندگی خالصانه خدا قرار دهد، علوم حوزوی شاکله‌ بندگی خدا در بعد عمل و اخلاق است، بنابراین ما باید از زندگانی اولیای خدا الگوگیری داشته باشیم.

تولیت حوزه علمیه مروی ابراز داشت: یک سال خوب تحصیلی را امسال داریم و استاد و شاگرد در شرایط خوبی هستند، اینکه کسی بگوید نیاز به تحصیل ندارد خودش جاهل است، ما باید علوم را با اتقان صدرصد و همراه با تلاش معنوی و علمی بدست بیاوریم.

آیت الله تحریری بیان کرد: در حوزه علمیه مروی کسانی تحصیل می‌کردند که به درجات عالیه رسیده بودند، ما باید بزرگانی را که در این حوزه تحصیل کردند الگو خود قرار دهیم و جایگاه این حوزه را به منزل اصلی آن برسانیم.

وی با اشاره به این که "اوتوا العلم" شامل چه کسانی می‌شود، تصریح کرد: قارون با آن حشمت در بین تابعین حضرت موسی(ع) رویش کرد، همه درخواست داشتند که ای کاش ما هم جای قارون بودیم، اما بدانید این دنیاگرایی و زرق و برق دنیایی راه به جایی نخواهد برد.

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان این که کسی به علم نمی‌رسد مگر آنکه در مقابل ائمه زانو بزند، خاطرنشان کرد: در این روزگار که حملات از سوی همه دنیا سرازیر است باید در رفع ابهامات کمک کنیم، برای این کار هم ابتدا باید خود را واکسینه کنیم و این امر با تلاش و پیگیری‌های علمی و معرفتی محقق می‌شود.

آیت الله تحریری اضافه کرد: صبر در حفظ اعمال صالح بسیار ارزنده است، بسیاری از افراد خود را محدود به کسب علم نمی‌کنند بلکه درس و تحصیل را در جان و وجود خود ته‌نشین می‌کنند، این کار هم با التزام به واجبات، دوری از حرام، اهتمام به نماز شب و دوری از مکروهات و... بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: ما باید قبل از هرکسی خودمان را محاسبه کنیم، مسائل اخلاقی پیش زمینه این کار است، امام علی(ع) می‌فرمایند: "علم دارای فضائل زیادی است"، برای علم حضرت امیرالمومنین ٢٥ فضیلت را بیان می‌کنند و این نشان از اهمیت علم و اخلاق است، امروز هم باید جو علمی به حوزه برگردد. /۸۱۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات