۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۲۳۱۳۱

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

شناسایی و دستگیری باند جعل اسکناس و اسناد دولتی در بندرعباس، احضار مدیران مرتبط باحادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در هرمزگان و تاخیر در بازگشت نخستین گروه از حجاج هرمزگانی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری باند جعل اسکناس و اسناد دولتی در بندرعباس خبر داد و گفت: پس از اطلاع، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس امنیت استان هرمزگان قرار گرفت و پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای باند که دو زن و یک مرد بودند شده و به طور مجزا در مخفیگاه هایشان دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد، تعدادی زیادی اسناد جعلی و ساختگی شامل مدارک تحصیلی، کارت ملی، شناسنامه، سند خودرو، پول ، دلار، اسناد دفتر وکالت، و سند بنجاق جعلی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه این باند پس از یک ماه فعالیت شناسایی و متلاشی شد تصریح کرد: ارزش اسکناس های جعلی کشف بدون احتساب دلار های جعلی، ۱۰۰ میلیون ریال است.

سردار ملکی گفت: علاو بر این از محل مخفیگاه این باند، مقادیری مشروبات الکلی، اداوات استعمال مواد مخدر و لوازم فنی کشف شده است.

وی افزود: بسیاری از اسناد کشف شده به گونه ای است که باید از دستگاه های دولتی به دست آمده باشند، به همین دلیل تحقیقات تکمیلی برای شناسایی افراد مرتبط با متهمان ادامه دارد.

سردار ملکی با اشاره به نحوه دستگیری متهمان این باند ابراز داشت: پلیس اطلاعات و امنیت استان با شناسایی اعضای این باند که دو زن و یک مرد بودند، اقدام به دستگیری این افراد کرد.

وی همچنین افزود: یکی از متهمان در حین فرار از طبقه سوم آپارتمان خود را به پایین پرت کرد که هم اکنون در بیمارستان تحت درمان است./۸۵۱

مدیران مرتبط باحادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان احضار شدند

سعید اسدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان، مدیران مرتبط جهت توضیحاتی احضار شدند.

وی افزود: در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون مدیرکل آموزش و پرورش، مسئول دانش آموزی، مسئول اتحادیه مسافری برون شهری و مدیرکل راهداری استان هرمزگان به دادسرا احضار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهارداشت: این مدیران برای اخذ توضیحات لازم احضار و تحقیقات جهت کشف ابعاد دیگر پرونده ادامه دارد.

تولید مستند «برسد به دست او» در حوزه هنری هرمزگان به پایان رسید

 انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری هرمزگان از پایان تولید فیلم مستند «برسد به دست او» به همت هنرمندان واحد هنرهای تصویری خبر داد و گفت: این فیلم مستند به  بررسی دست نوشته ها و وصایای سرداران شهید جنگ تحمیلی استان هرمزگان می پردازد.

وی ادامه داد: این فیلم به تهیه کنندگی حوزه هنری استان و به کارگردانی مهدی یار محمدی تولید شده است.

پیش دار افزود: از آنجایی که کسی تا کنون به صورت علمی و دقیق به این موضوع ورود پیدا نکرده بود ، هنرمندان حوزه هنری بر آن شدند تا با تهیه مستندی از  وصایای شهدا، نسبت به این  سرمایه های ملی و معنوی کشور، ادای دین کنند.

رییس حوزه هنری استان تصریح نمود: اهمیت این مستند از آن سبب خواهد بود که با دقیق شدن در دست نوشته های شهدا، می توان بخش مهمی از شخصیت ایشان را کشف نمود و در درجه دوم، می توان از طریق این فیلم ، میزان روشن اندیشی شهدا را به جامعه نشان دهیم.

فیلم مستند «برسد به دست او» به نویسندگی  و کارگردان مهدی یار محمدی می باشد و محمدرضا رکن الدینی؛ تدوینگر و رهبر امامدادی به عنوان تصویربردار در تولید این فیلم همکاری داشته‌اند.

گفتنی است، که این فیلم با هدف  تولید آثار ارزشی وحمایت از هنرمندان و فیلمسازان متعهد و جوان   استان تولید شده است.

تاخیر در بازگشت نخستین گروه از حجاج هرمزگانی
 

علی اصغر دهقانی جانشین مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: این پرواز از فرودگاه جده عربستان و با ۴ ساعت تاخیر حدود ساعت ۱۴ وارد فرودگاه بندرعباس می‌شود.

وی افزود: هزار و هشتاد نفر از حاجیان هرمزگانی امروز با چهار پرواز از فرودگاه جده به شهر بندرعباس باز می‌گردند. بقیه جاجیان هرمزگانی نیز روز چهارشنبه با دو پرواز وارد کشور می‌شوند.

 جانشین مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: امسال هزار و ۶۱۹ نفر از زائران حج تمتع هرمزگان به سرزمین وحی اعزام شدند که پس از انجام مناسک حج ابراهیمی، روزهای سه شنبه و چهارشنبه با شش پرواز به میهن اسلامی و شهر بندرعباس بازمی گردند.

نوجوانان کانون حضرت قائم(عج) محفل انس با قرآن در امامزاده سیدمظفر(ع) برگزار کردند

 اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت قائم(عج) کوی خلیج فارس با حضور در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس، محفل انس با قرآن برگزار و ثواب آن را به ارواح دانش آموزان جان باخته اردوی دانش آموزی اهدا و برای مصدومان این سانحه آرزوی سلامتی نمودند.
 
در این محفل نورانی که با حضور 35 نفر از نوجوانان کانون، امام جماعت مسجد، مدیرمسئول کانون و دو نفر از طلاب بخش فرهنگی و خدام امامزاده برگزار شد، شرکت کنندگان آیات سوره مبارکه یس را تلاوت کردند.
 
حجت الاسلام امین اسماعیلی، امام جماعت کانون فرهنگی هنری حضرت قائم(ع)، طلب آرامش برای فرزانگان جان باخته، گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان جان باخته سانحه دلخراش تصادف جاده داراب و همدردی کردن با خانواده های داغدار این حادثه را از اهداف برگزاری این محفل برشمرد و با استناد به کلام وحی، گفت: هرگاه مصیبتی بر ما نازل می شود باید صبر پیشه کنیم.

وی شرکت در مراسم عزاداری و شریک بودن در غم اقشار مختلف جامعه را یکی از رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و عنوان کرد: متولیان بخش اردویی باید در شیوه اعزام ها بازنگری و تجدید نظر کنند تا از این پس شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.
 
حسین پورعباس، مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری حضرت قائم نیز با اشاره به تاثیرات آیات قرآن در مشکلات و مصائب، افزود: چیزی جز پناه بردن به کلام الله مجید نمی تواند مرهم مناسبی بر داغ دل والدین دانش آموزان نوجوان جان باخته باشد.
 
وی ضمن تسلیت به خانواده های داغدیده سانحه واژگونی اتوبوس اردوی ملی فرزانگان، خواستار رسیدگی و پیگیری مسؤولان برای احقاق حق مصدومین به ویژه دانش آموزان قطع عضو شد.
 
اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت قائم(ع) ضمن شرکت در این آیین معنوی و اهدای ثواب آن به ارواح جان باختگان، خواستار بازنگری مسؤولان در شیوه اعزام اردوها شدند./
۸۵۱/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات