۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۲۴۴۴۶
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

غدیر جریانی در متن اسلام است نه یک واقعه سه روزه در تاریخ

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کامل شدن دین جریانی نیست که بخواهد در یک روز محقق شود، گفت: غدیر یک واقعه نیست بلکه جریانی تاریخی در متن عالم هستی است که کامل شدن جریان اسلام و امامت را اعلام کرد.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین زاده، استاد حوزه علمیه قم امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه غدیر یک جریان تاریخی است نه یک واقعه که در یک روز اتفاق افتاده باشد، گفت: قرآن کریم می فرماید که در این روز دین کامل شد و اکمال دین چیزی نیست که بخواهد در یک روز اتفاق بیافتد بلکه یک جریان است که نمود رسمی کامل شدن آن در غدیر بوده همچنین باید دقت کرد که دین از  ابتدا تا بعثت حضرت رسول(ص) نزد خداوند همان اسلام بوده که با بعثت حضرت رسول(ص) وارد مرحله جدیدی شده و در روز غدیر اعلام رسمی کامل شدن آن از سوی رسول خدا(ص) برای فرزندان آدم(ع) اعلام می شود.

وی افزود: براساس آنچه که بیان شد دین یکی است و ادیان معنا ندارد و دین در زمان حضرت آدم(ع) و سایر پیامبران اولو العزم همان اسلام بوده است که در زمان حضرت رسول(ص) و با مقام امامت کامل شده  و در حقیقت غدیر اعلام عمومی امامت و کامل شدن دین است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: جریان یک چیزی است که انسان باید با آن همیشه همراه باشد و نمی تواند یک روز با آن همراه بوده و در روز دیگر آن را رها کند و به عبارت دیگر امامت جریانی است که از همان ابتدا بوده و به واسطه غدیر تنها می توان شخص امام را در جامعه و در ادوار مختلف تاریخی شناخت.

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه برای رفتن به سراغ ولایت باید به همان شکلی که پیامبر(ص) فرمود به سراغ امام علی(ع) رفت، گفت: واقعه غدیر متأسفانه در کشور کم برگزار می شود در حالی که پس از اعلام رسمی پیامبر(ص) این واقعه سه روز متوالی به طول انجامید و حضرت رسول(ص) در مدت دو روز دیگر از مسلمانان بیعت گرفت و باید پیشواز و پسواز غدیر با شکوه  هرچه تمام تر در کشور برگزار شود.

وی افزود: از این غدیر تا غدیر سال بعد فرصتی برای همراهی ولایت است و باید در این فرصت با خود بیاندیشیم و عمل کنیم که تا غدیر بعدی به چه شکل می توانیم ولایت را یاری و همراهی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کربلا بعد از کربلا از سوی اهل بیت(ع) معرفی شد و اهل بیت(ع) در هر کجا که می رفتند کربلا را معرفی می کردند و در مورد غدیر هم به همین شکل است زیرا جریان غدیر یک جریان زنده است و باید در جامعه یاد غدیر بعد از غدیر زنده نگه داشته شود و همچنین توجه به این نکته لازم است که جریان غدیر یک جریان صرفا شیعی نیست بلکه این جریان به تمام جهان اسلام اختصاص دارد زیرا ولایت در هر کجا که باشد دست همه را می گیرد و همه را تحت بیرق و پناه خود قرار می دهد./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات