۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۲۶۹۷۰
امام جمعه تبریز: 

مدافعان حرم ادامه دهنده شهدای دفاع مقدس هستند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌ هاشم گفت: جوانان پرشور و شهادت‌طلب مدافع حرم در عراق و سوریه ادامه دهنده راه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس هستند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی استان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر امروز نظام اسلامی ایران در منطقه حستس خاورمیانه از امنیت پایدار و کامل برخوردار است؛ مرهون خون شهدا می باشد.

وی با بیان این‌که جوانان پرشور و شهادت‌طلب مدافع حرم در عراق و سوریه ادامه دهنده راه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، خاطرنشان کرد: آنان که مغرضانه یا از روی ناآگاهی اذعان می کنند؛ که ایران در عراق و سوریه چه می کند؟ بدانند که اگر کارشناسان نظامی و مدافعان حرم نبودند؛ امروز باید در خیابان تبریز و تهران با داعش مقابله می کردیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که شهدای جبهه مقاومت؛ همان مدافعان حرم آل الله هستند، تصریح کرد: این رزمندگان با تأسی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) در امتداد خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس به دفاع از کیان اسلام و تشیع رفته‌اند و ملت ایران قدرشناس خون پاک شهداست.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که هر حرکتی که باعث تضعیف نظام شود، خیانت به خون شهداست، افزود: وحدت و همدلی زیر سایه ولایت فقیه لازمه حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ باید دانست دانست که هر حرکت، رفتار و عملی که منجر به پایمال شدن خون‌ پاک شهدا شود، خیانت به اسلام و مکتب تشیع است.

وی رمز پیروزی ملت ایران در طول چهار دهه گذشته در مقابل توطئه های رنگین استکبار جهانی را وحدت و تبعیت محض از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: اگر اعتقاد داریم که انقلاب اسلامی ایران با تأسی از قیام عاشورا به پیروزی رسیده است؛ باید دانست که حضرت سیدالشهدا(ع) در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دهه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی و تکلیف شرعی بر عهده هر مسلمان است، اظهار داشت: عده‌ای خیال می کنند امر به معروف تنها در موضوع نماز و حجاب خلاصه می شود، در حالی‌که عمل به فرایض دینی جزو وظایف هر مسلمان است.

وی تکیه نکردن به ابرقدرت‌ها و ستمگران، انهدام مراکز توطئه، آمادگی در عالی ‌ترین حد، برائت از مشرکین، جلوگیری از منکرات و هدایت به راه راست و آگاهی از توطئه‌های دشمن را از جمله اصول امربه‌ معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حتی در امور سیاسی نیز باید امر به ‌معروف و نهی از منکر صورت بگیرد.

همچنین سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا و سردار جعفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سخنانی جداگانه بر تبعیت محض نیروهای نظامی و انتظامی استان از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر ادامه راه شهدا تأکید کردند../935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات