۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۷۰۲۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری همایش توجیهی ویژه مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان در بندرعباس، رژه هوایی مشترک ارتش و سپاه با بهره‌گیری از ۳۲ فروند پرنده جنگی در آب‌های جنوب کشور و صدور حکم شهردار بندرعباس از سوی رحمانی فضلی وزیر کشور از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام 1439 به همت اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، همایش توجیهی ویژه مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان با حضور پرشور مسؤولان استانی و شهرستانی، هیئات مذهبی و مدحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت عصر چهارشنبه در هیئت مذهبی رأیه العباس بندرعباس برگزار و مسؤولان مربوطه به منظور هرچه بهتر برگزار شدن مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، موارد متعددی را بیان کردند.

احمد پویافر فرماندار بندرعباس در این همایش گفت: تمامی عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه فرا رسیدن ماه محرم خود را برای ورود به این ماه و برپایی مراسم و مجالس عزداری سید و سالار شهیدان آماده می کنند، همه خود را متعهد و ملزم به انجام سوگواری امام حسین(ع) و گرامی داشت این ایام می دانیم که جزء اعتقادات قلبی، دینی و لابنفک زندگی ما است.

 وی افزود: به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، هر چه داریم از خون پاک امام حسین(ع) و شهدای کربلاست، همه زندگی و آمال و آرزوهای ما در امام حسین(ع) خلاصه می شود و با تمام وجودمان به این افتخار کرده و عشق می ورزیم.

فرماندار بندرعباس خطاب به مسؤولان هیئات مذهبی بیان کرد: شماها به عنوان خادمین و پرچمداران ایام محرم رسالت مهم و خطیری را بر عهده دارید و اجرتان نزد خداوند متعال و شهدای کربلا محفوظ است.

پویافر با اشاره به بایدها و نبایدهای مراسمات عزاداری در ماه محرم و تاکید بر رعایت تمامی ایم مسائل توسط مسؤولان هیئات مذهبی گفت: همه ما خواهان برگزاری مراسمات عزاداری حزن و اندوه و بیان فلسفه قیام عاشورا به عنوان یکی از وظایف اصلی خود در این ماه هستیم و رعاین اصول مهم مدنظر سازمان تبلیغات اسلامی می تواند ما را در برگزاری هرچه بهتر مراسمات در ماه محرم یاری دهد.

وی همچنین تصریح کرد: کشور ایران اسلامی علاقمند به برافراشته بودن بیرق عزای سید و سالار شهیدان است و مردم شریف و دوستدار اهل بین ایران در سنوات گذشته به خوبی مسؤولیت خود را در این راستا انجام داده اند.

فرماندار یندرعباس بیان کرد: همیشه در طول تاریخ، متولی اصلی عزاداری امام حسین(ع) و رکن رکین سوگواری ها، مردم بوده و سازمان ها و نهادهای مختلف با مردم و در کنار مردم قرار می گیرند و برای ایجاد هماهنگی با مردم تلاش می کنند.

پویافر گفت: ما به دنبال دولتی کردن عزاداری ها نیستیم، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از زمان شهادت تا به امروز، معتقدند ماه محرم ماه عزاداری و سوگواری است و بیرق عزای امام حسین(ع) باید برافراشته و عزاداری کنند، البته مسؤولان و اعضای هیئات مذهبی مکلف و موظف به رعایت موازین و چارچوب های تعین شده هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: بدون شک، مسؤولان هیئات مذهبی موارد مدنظر اداره کل تبلیغات اسلامی را به خوبی رعایت می کند اما ضروری است تا این موارد توسط مسؤولان مربوطه یادآوری شود.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: تمامی هیئات مذهبی از هرجای ایران اسلامی مقدس و قابل احترام هستند اما ضروری است که این هیئات شناسنامه دار و فعالیت شان در مناسبت های مختلف به ویژه ماه محرم و عزاداری شهادت امام حسین(ع) همراه با مجوز باشد.

پویافر بیان داشت: باید میدان را برای فعالیت همه باز کرد اما بدانیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان لنگرگاه امنیت منطقه باید به هوش باشیم و تمامی جوانب کار را بسنجیم، مسؤولان مکلف به مراقبت از مردم و هیئات مذهبی موظف به مراقبت از محیط پیرامونی هیئات نظیر نذورات و دسته روی های عزاداری باشند.

وی گفت: هیئات مذهبی اجازه ندهند که به مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) خدشه شود چراکه عزاداری برای سید و سالار شهیدان، رقابت بین دو هیئت و یا نمایش و نشان دادن قدرت یک هیئت نیست، همه به عشق امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به میدان می آیند و هر کسی به اندازه توان خود قصد کمک به این مراسم را دارد و قصد پیشی گرفتن از یکدیگر را ندارد، گاهی یک عزاداری یک هیئت کوچک نزد خدواند از ثواب بیشتری برخوردار است.

گفتنی است، خيرمقدم یکی از هيات امنای هیئت مذهبی رايه العباس بندرعباس، گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی، شعرخوانی سید حمید رضا برقعی شاعر آیینی کشور و بیان توصيه هاي راهنمايي و رانندگي و ترافيك توسط جانشین راهنمایی بندرعباس از جمله برنامههای این همایش بود. 

رژه هوایی مشترک ارتش و سپاه با بهره‌گیری از ۳۲ فروند پرنده جنگی در آب‌های جنوب کشور برگزار می‌شود

فرمانده پایگاه نهم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رژه مشترک هوایی سپاه و ارتش با بهره‌گیری از ۳۲ پرنده نظامی و جنگی مختلف در محدوده آب‌های جنوب کشور خبر داد.

امیر سخاوت عشایری در حاشیه مانور تمرینی نیروی هوایی ارتش در بندرعباس در جمع خبرنگاران، بیان داشت: امسال به مناسبت 31 شهریور ماه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده است رژه نیروهای مسلح در تهران و رژه هوایی و دریایی در بندرعباس با محوریت نیروی هوایی ارتش برگزار شود.

وی ادامه داد: در مانور مذکور 32 فروند پرنده جنگی شامل اف 4  و سوخو 22 تو کانون سپاه و هلیکوپترهای مختلف از ارتش و سپاه حضور خواهند داشت.

فرمانده پایگاه نهم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: خدا را شکر می‌کنیم که در حال حاضر ارتش خیلی قوی‌تر از زمان اول جنگ شده است و همواره اقتدار خود را در مأموریت‌ها و مانورهای هوایی نشان داده‌ایم.

امیر عشایری در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ارتش و نیروی هوایی امروز توان قابل ملاحظه‌ای در ساخت قطعات و امکانات مورد نیاز خود دارند، یادآور شد: رژه هوایی روز جمعه 31 شهریور با همکاری سپاه و ارتش از پایگاه نهم شکاری و پایگاه مربوطه در غرب بندرعباس اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز مرحله نهایی تمرین مانور مذکور در حضور نمایندگان رسانه‌های خبری در پایگاه نهم شکاری با موفقیت برگزار شد.

فرمانده پایگاه نهم شکاری نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در روز مانور 10 فروند هواپیما از پایگاه نهم شکاری و سایر جنگنده‌ها از پایگاه دیگر وارد مرحله مانور می‌شوند.

امیر عشایری در پاسخ به سوالی در خصوص مبانی و اهداف این رزمایش یادآور شد: رزمایش‌های برگزار شده در نیروهای مسلح ایران با هدف بازدارندگی صورت می‌گیرد.

صدور حکم شهردار بندرعباس توسط رحمانی فضلی وزیرکشور

معاون وزیر کشور از صدور احکام شهرداران کرج و بندر عباس از سوی وزیر کشور خبر داد.

معاون وزیر کشور از صدور احکام شهرداران کرج و بندر عباس از سوی وزیر کشور خبر داد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور افزود: با حکم وزیر کشور، عباس امینی زاده به عنوان شهردار بندر عباس و اصغر نصیری به عنوان شهردار کرج منصوب شدند.

امینی زاده با 7 رای از 11 رای در اول شهریورماه به عنوان شهردار بندرعباس انتخاب شده بود و رای شهرداران بالای 500 هزار نفر بر اساس قانون از سوی وزیر کشور صادر می‌شود.

۶۰۰ هزارقطعه کارت هوشمند در هرمزگان صادر شده است

فرزاد افشاری‌نژاد در حاشیه بهره‌برداری از این دفاتر پیشخوان در بندرعباس با اشاره به اهداف سازمان ثبت احوال در واگذاری خدمات خود به بخش خصوصی اظهار داشت: این حرکت در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی صورت می‌گیرد و تاکنون ثمرات متعددی برای استان در بخش ایجاد رفاه عمومی داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه خدمات الکترونیک و تحت وب توسط ثبت احوال وارد مرحله مطلوبی شده، افزود: اجرا و به سرانجام رسانی پروژه طرح کارت هوشمند ملی یکی از اهداف اساسی ثبت احوال به شمار می‌رود که در هرمزگان نیز تمرکز ویژه ای بر روی این مسئله گذاشته‌ایم و طبق تمهیدات صورت گرفته تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از واجدان شرایط در استان از کارت هوشمند ملی برخوردار می‌شوند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه دفاتر مذکور به عنوان ششمین و هفتمین دفتر پیشخوان ثبت احوال بندرعباس در خدمت شهروندان این شهر در می‌آید یادآور شد: یکی از این دفاتر در شهرک پیامبر اعظم قرار دارد که با توجه به بعد مسافت و حذف هزینه‌های ایاب ذهاب ساکنان این شهرک می‌توانند زمینه رفاه متقاضیان دریافت خدمات ثبت احوال در این بخش از شهر را بیش از پیش فراهم آورد.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از این دفاتر در کوی فرهنگیان قرار دارد که در مجموع این دو دفتر تعداد شش ایستگاه کاری ویژه کارت هوشمند ملی به ظرفیت مرتبط با این پروژه در استان می‌افزایند.

افشاری‌نژاد همچنین افزود: در حال حاضر استان دارای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تاکنون در استان تقریبا ۶۰۰ هزار قطعه کارت هوشمند برای متقاضیان صادر شده که از این تعداد ۵۶۰ هزار قطعه به مراجعه‌کنندگان واگذار شده است./۸۵۱/پ204/ب1

ارسال نظرات