۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۲۸۰۵۴

محب امام حسین اهل سازش با جبهه کفر نیست

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پیرو واقعی اهل بیت(ع) با دوستان امام حسین(ع) در سلم و با دشمنان ایشان در پیکار است، گفت: نمی شود محب امام حسین(ع) در مقابل دشمنان اهل بیت(ع) اهل سازش و نرمش بوده و دوستان ایشان را از خود دور کند.
عزای امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی اکبر نوری در سومین محفل عزای امام حسین(ع) که در حسینیه امام خمینی(ره) جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد، با بیان این که یکی از فرازهای زیارت عاشورا  «اِنی سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَکُم» دوستی با دوستان اهل بیت(ع) و دشمنی با دشمنان اهل بیت(ع) است، گفت: نمی شود محب امام حسین(ع) در مقابل دشمنان اهل بیت(ع) اهل سازش و نرمش باشد و یا در مقابل دوستان امام حسین(ع) سلم نداشته و با محاربه برخورد کند.

وی با اشاره به این که ما باید به این فراز از زیارت عاشورا عمل کنیم، تصریح کرد: کمک به ملت های مظلوم و مستضعف جهان و به ویژه شیعیان در راستای تحقق همین فراز از زیارت عاشورا است و محب امام حسین(ع) نمی تواند بگوید که من فقط تنها به فکر خود بوده و به سایر ملت های مظلوم کاری ندارم و باید دقت کرد که بی توجهی به دوستان اهل بیت(ع) و مظلومان از منش فتنه گران است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند متعال ذات مؤمن را دوست دارد، اما با عمل و کار ناشایست مؤمن مخالف است؛ بنابراین ما هم نباید با مؤمنان گناهکار دشمنی کرده، بلکه تنها باید با اعمال آنها مخالفت کنیم.

حجت الاسلام نوری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در این زمینه ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند«اى پسر جندب، درباره گناهكاران از همكيشان خود جز سخن نیک مگو، توفيق آن‏ها را خاضعانه ازخداوند بخواه؛ هركه پيرو ما باشد و از دشمنان ما پيروى نكند و درباره آن‏چه كه نمى‏داند، سكوت كند، اهل بهشت است».

وی با بیان اینکه ما باید خوبی‌های انسان‌ها را ببینیم و از بدی های آنها در حق خود چشم پوشی کنیم، گفت: مؤمن مانند سکه طلا است که اگر این سکه در یک لجنزار بیفتد، ذات آن تغییری نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که بازخواست اعمال در آن دنیا بسیار سخت است، تصریح کرد: در کتاب اربعین امام خمینی(ره) آمده است تا زمانی که مطمئن نیستید که انسانی کافر از دنیا رفته به او بد نگویید، چون ممکن است در لحظه آخر توبه کرده باشد.

حجت الاسلام با بیان این که در طول تاریخ کفار و طاغوت به دنبال کتمان حق بودند و راه های فهم حق را بر مردم بسته اند، تصریح کرد: کسانی که در این دنیا حقیقت را دریافت نکردند، مستضعف هستند و پس از مرگ، خداوند درباره آنان تصمیم می‌گیرد.

وی با اشاره به این که اگر مردم حق را بفهمند، می‌پذیرند، یادآور شد: دشمنان اسلام نتوانستند مانع انتشار پیام کربلا شوند و امروز مصائب امام حسین(ع) و پیام واقعه عاشورا در قالب پیاده وری اربعین و عزاداری امام حسین(ع) جهانی شده است و مردم جهان در طول ماه صفر و محرم پیام قیام جهانی امام حسین(ع) را به صورت مستمر دریافت می کنند./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات