۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۳۰۸۴۱
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

محبت به خداوند مسیر بندگی را هموار می کند

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اهمیت محبت در مسیر بندگی، گفت: محبت به خدا سبب علاقه به بهشت، فروع دین و امام عصر(ع) می شود؛ در حالی که محبت به دنیا مسیر اصلی را تغییر می‌دهد.
حجت الاسلام آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در درس اخلاق خود که شامگاه سه شنبه در حسینیه پنبه چی برگزار شد با اشاره به مسیر سلوک بنده، گفت: در مسیر بندگی انسان برخی تصور می کنند فقط محبت وجود دارد، باید توجه شود برخی مسائل محبت را زیاد و دیگر موارد محبت را کم می‌کند، محبت الهی و معنوی با محبت های مجازی و مادی تفاوت زیادی ندارد.

وی افزود: وقتی انسان پول را دوست دارد برایش کارهایی انجام می دهد، وقتی شخصی خدا را دوست می دارد بهشت، فروع دین، امام عصر و دیگر موارد را دوست دارد. به همین دلیل به راحتی می توان اعماق قلب انسان ها را تا حدودی درک کرد. برخی می گویند نمی توانیم برای خدا خالص کار کنیم، خوب علت این است که در قلب خود بجای خدا چیز دیگری نگه می‌داریم.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: گاهی یک رقیب در محب برای انسان پیدا می شود، اینکه گفته می شود به غیر از خدا تعلق پیدا نکنید به این علت است، باید از غیر خدا بریدگی صورت گیرد. به خود نگاه کنیم متوجه می شویم که محبت است که انسان را به جای مختلف می کشاند و به اندازه محبتش رفتار می کند.

وی ادامه داد: اگر دل انسان جای دیگر باشد نمی تواند دورکعت نماز خالص برای خدا بخواند، شاید در لفظ بیان کند اما دلش جای دیگر است. به این دلیل است که محبت به دنیا راس تمام اشتباهات است زیرا مسیر کاملا تغییر می کند. محبت به دنیا یعنی انسان تصور کند عمرش این چند روز است و برای این روزها برنامه ریزی کند.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: نباید تمام خواسته انسان دنیا باشد بلکه باید دنیا بخواهیم برای رسیدن به آخرت.هرچه به آنچه دوست داریم نزدیک شویم متوجه می شویم آنچه فکر می کردیم نیست و این مساله در امور مادی صادق است./811/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات