۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۵۳۱۷۳۱

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

ورود نختسن گروه مهمانان خارجی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به بندرعباس، برگزاری تجمع بزرگ عزاداران سید الساجدین در روستای نصیرایی و برگزاری همایش‌های نماز در شهرستان‌ها از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، نخستین گروه مهمانان خارجی هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) لحظاتی پیش وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شدند و مورد استقبال کمیته تشریفات کنگره قرار گرفتند.
 
ژرژیک ابراهیمی از کشور ارمنستان، ایمن الرفاعی مفتی اهل سنت از کشور لبنان و حجت الاسلام و المسلمین دکتر صاحب محمد حسین راضی نصار از کشور عراق سه مهمان خارجی کنگره هفتم هستند که از طریق هوایی وارد بندرعباس شدند.
 
«هنا عبدالله محمد ناصر» خواهر شهید یحیی الزبیری از کشور یمن، «حجت الاسلام شیخ عبدالله علی احمد عیسی الدقاق» نماینده شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، «مکی احمد علی ابوتاکی» پدر شهید میدان لولوء بحرین و «محمود علی حسین عبدالله» پدر دو شهید از کشور بحرین از دیگر میهمانان خارجی هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هستند که امشب به بندرعباس سفر می کنند.

تجمع بزرگ عزاداران سید الساجدین در روستای نصیرایی برگزار می شود

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت علی بن الحسین(ع) و از سری برنامه های جنبی هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، تجمع بزرگ عزاداران سیدالساجدین با حضور اندیشمند جهان اسلام از کشور عراق و اقشار مختلف مردم شهرستان میناب در حسینیه روستای نصیرایی برگزار خواهد شد.
 
این تجمع به همت کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) روستای نصیرایی و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهید سلمان پور، هیات مذهبی، بخشداری بخش مرکزی و تبلیغات اسلامی شهرستان میناب برگزار می گردد.
 
احمد خاکی، غلام گلپرا و مهراد گلپرا از مداحان شهرستان میناب در این تجمع که با مراسم سینه زنی سنتی همراه است، مداحی خواهند کرد.
 
تجمع بزرگ عزاداران امام سجاد(ع) ساعت 19 یکشنبه 23 مهر مصادف با شب شهادت امام زین العابدین(ع) در حسینیه روستای نصیرایی برگزار می شود.

همایش‌های نماز در شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان  در نشست کمیته بانوان اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و فضای مجازی اظهار داشت: بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و فضای مجازی 30 آذر ماه در بندرعباس برگزار می‌شود. 

وی افزود: همایش‌هایی به نام نماز پیش از برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در شهرستان‌های هرمزگان برگزار می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش نماز و فضای مجازی با حضور اقشار مختلف از جمله زنان و دختران از مهمترین برنامه‌های کمیته بانوان این اجلاس است که در آبان‌ماه قبل از برگزاری اجلاس سراسری برگزار خواهد شد.

زهرا یعقوب‌نژاد مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این نشست برلزوم ترویج و تولید محتوای مرتبط با نماز در فضای مجازی برای نسل جدید تاکید کرد و بیان داشت: فعالان فضای مجازی در زمینه ترویج نماز، تولید و نشر محتواهای فاخر نمازی در فضای مجازی باید شناسایی، ساماندهی و تشویق شوند.

وی ادامه داد: ایجاد بانک ایده و تجربیات موفق در زمینه تولید و توزیع محتواهای نماز در فضای مجازی از اهداف مهم فراخوان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در هرمزگان است.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان افزود: از فعالان فضای مجازی، نخبگان و دانشگاهیان و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات و تولید و نشر محتوای دیجیتال، تولید نماهنگ و طرح‌های گرافیکی و فیلم و عکس برای این فراخوان و شرکت در مسابقه دعوت می‌کنیم./۸۵۱/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات