۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۳۴۰۵۰
خطیب جمعه ساری:

ملت ایران پرچمدار استکبارستیزی در جهان است

خطیب جمعه ساری با تأکید براین که استکبار ستیزی شعار محوری ملت ایران است و هیچ گاه از این مسیر عقب نشینی نخواهند کرد، گفت: نهضت امام راحل با شعار مبارزه با ظلم و استبداد و استقلال یک ملت آغاز شد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، خطیب جمعه ساری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان  با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: بدعهدی مردم آن دوران یکی از مشکلات جدی پیش روی آن امام همام بود.

وی با بیان این که بدعهدی مردم کوفه و دست‌اندازی‌ها معاویه وضعیت خاصی پیش آورد که ادامه جنگ برای امام حسن(ع) مشکل بود، افزود: امام حسن(ع) با طرح و دیدگاهی توانست اسلام را خطری که آن زمان متوجه دین مبین اسلام بود نجات دهد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امام حسن(ع) با پذيرش صلح از خونريزي که هدف اصلي معاويه بود و مي خواست ريشه شيعه و شيعيان آل علي(ع) را به هر قيمتي که هست قطع کند، جلوگيري کرد، گفت: با این اقدام چهره تابناک امام حسن(ع) همچنان که جد بزرگوارش رسول الله(ص) پيش بيني فرموده بود، به عنوان مصلح اکبر در افق اسلام نمودار شد.

حجت الاسلام یوسف پور از مهم ترین ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) را سخاوت وجود آن امام بزرگوار برشمرد و تصریح کرد: سفره کریمانه امام حسن(ع) همیشه پهن بود و همه مردم بویژه مساکین و یتیمان از آن بهره می بردند و این سخاوت وجود باید برای همه الگو باشد.

وی با بیان این که معيار زندگي امامان معصوم (ع) عمل به وظيفه‌اي است که در هر شرايطي برايشان تبيين شده و بايد در اين زمينه به درستي تصميم بگيرند، بيان داشت: زمان امام حسن مجتبي(ع) شرايط به گونه‌اي بود که چهار خليفه حکومت کرده بودند و آخرين خلافت به حضرت علي (ع) رسيده بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقدام امام حسن(ع) فرصت طلایی برای اسلام فراهم کرد و زمینه ای را برای قیام کربلا و قیام حسینی آماده کرد، بیان داشت: اگر این اقدام شجاعانه نبود زمینه برای قیام نتیجه بخش فراهم نمی‌شد، امام حسن(ع) پایه‌گذار قیام عاشورا بود و اگر صلح امام حسن(ع) و قیام عاشورا نبود اسلام در خطر جدی می‌افتاد.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود به در پیش بودن اجتماع با عظمت اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که این حضور کم نظیر اعلام موضع امت اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان اسلام است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی در چنین روز ارزشمندی به صورت خودجوش در برابر دشمنان می ایستند.

وی با بیان این که اربعین عاشورا را زنده نگه داشت و عاشورا هم اسلام را در طول تاریخ بیمه کرده است، بیان داشت: امروز اربعین حسینی به عنوان گفتمان جهانی دینی مطرح است و بزرگ‌ترین اجتماع دینی دنیا است و مراسم شیعی و اسلامی نیست و تنها مربوط به ایران و عراق نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران، پیاده روی اربعین حسینی را نماد عظمت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: این مراسم و رویداد بزرگ عظیم ترین همایش مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و بزرگترین فرصت برای شناساندن جلوه های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) و اسلام به دنیا است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام است، تصریح کرد: حضور ارشمند و همراه با وحدت شیعه و سنی در کنار هم در این مراسم معنوی امروز به نماد همدلی در جهان اسلام تبدیل شده است.

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که در هیچ جای جهان چنین اجتماع عظیم خودجوش و مردمی دیده نخواهد شد، تصریح کرد: به وجود آمدن چنین عظمت جهانی نشان دهنده حقانیت اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم عاشق امام حسین(ع) با حضور خود در راهپیمایی اربعین حسینی عشق همراه با ادب و اخلاق و همچنین وفاداری به سید و سالار شهیدان را یادآور می شوند، افزود: امروز هر چه داریم باید برای تقویت و گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه جهانی بهره گیریم.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که محبت و عشق به امام حسین(ع) یک سرمایه بزرگ برای شیعیان است، تصریح کرد: در مراسم معنوی اربعین حسینی عظمت اسلام و دلباختگی مردم به امام حسین(ع) به رخ جهانیان کشیده می شود.

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن 13 آبان و سالروز شهادت شهید فهمیده اشاره کرد و با بیان این که این روز تاریخی نماد استکبار ستیزی ملت ایران است، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در جهان به شمار می رود.

وی با تأکید براین که استکبار ستیزی شعار محوری ملت ایران است و هیچ گاه از این مسیر عقب نشینی نخواهند کرد، بیان داشت: نهضت امام راحل با شعار مبارزه با ظلم و استبداد و استقلال یک ملت آغاز شد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که رویکرد غرب به ویژه آمریکایی ها در سه دهه اخیر همواره با آرمان ها و ارزش های مورد نظر ملت ایران در تضاد بوده است، خاطرنشان کرد: مبارزه با سیاست های استکباری آمریکا مهم ترین رویکرد ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بوده است.

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که شعار «مرگ بر آمریکا» همچنان شعار محوری ملت ایران است، تصریح کرد: امروز ملت ایران به برکت همان ایستادگی ها و تلاش ها به الگوی استکبار ستیزی در جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که ستیز و دشمنی آمریکایی ها با اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: این دولت مستکبر در دهه های اخیر هر بار به بهانه های مختلف تلاش کرد با ملت ایران مبارزه کند، اما چون ایران اسلامی همواره در موضع حق بود در برابر توطئه های آنها پیروز شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که 13 آبان امسال جایگاه و عظمت دیگری خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا در خصوص ملت ایران و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، این راهپیمایی با حضور عظمت دیگری برگزار خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که آمریکا در برابر عظمت ملت ایران هیچ غلطی نخواهد کرد، بیان داشت: این ملت بزرگ و استکبار ستیز در برابر هر گونه تحرک آمریکایی ها مقتدرانه خواهد ایستاد./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات