۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۳۵۶۸۳
نماینده ولی فقیه در ایلام:

عاشورا دانشگاه و مکتب عشق است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، قدمگاه هزاران سپاهی و ارتشی و رزمندگان اسلامی از سراسر کشور بوده است.
لطفی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا، در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام، اظهار داشت: استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، قدمگاه هزاران سپاهی و ارتشی و رزمندگان اسلامی از سراسر کشور بوده است.

وی بابیان اینکه امروز مهران قدمگاه میلیون‌ها زائر عاشورای و اربعین حسینی است، ابراز کرد: عاشورا مکتب و دانشگاه عشق است که آموزگار این مکتب و مدرسه، سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) است و این دانشگاه شاگردانی تربیت کرد که برای همیشه تاریخ اسطوره‌های فضایل و همه ارزش‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: شاگرد ممتاز و برجسته این دانشگاه و مدرسه عشق قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل (ع) است که عالی‌ترین مراتب اخلاق، فضیلت، علم، حلم، دانش، شجاعت، ایثار و وفاداری را درصحنه کربلا به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بابیان بهترین معرف برای حضرت ابوالفضل العباس(ع) ائمه اطهار(ع) هستند، یادآور شد: وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، امام سجاد، امام رضا(ع) و امام صادق(ع) از آن حضرت با نیکی و با عنوان عموی خود عباس یادکرده‌اند که این بهترین معرفی برای حضرت ابوالفضل(ع) است که در راه حق و حقیقت همه‌چیز خود را فدا کرد.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه مهران محل عروج 6 هزار شهید دوران دفاع مقدس است، یادآور شد: امروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهداست که با الهام از معارف از عاشورای حسینی و کربلا شهید شدند و از کیان و آرمان‌های نظام اسلامی دفاع کردند.

وی بابیان اینکه امروز فضای کشورهای اسلامی عراق و یمن، سوریه و لبنان همه عاشورایی است، ابراز کرد: ریشه این حرکت‌ها و فضای عاشورایی ایران اسلامی بوده که با الهام گیری از مکتب عاشورا و خط سرخ کربلا، در برابر نظام سلطه ایستاده‌اند و مروج فرهنگ اصیل و ناب عاشورایی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و نظام سلطه با شکست مواجه شده و دچار ذلت و خواری یکی بعد از دیگری شده است و هر نقشه و توطئه‌ای که می‌کشند به برکت حرکت بزرگ اربعین حسینی در منطقه و جهان نقش بر آب می‌شود.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: امروز بین ایران اسلامی و کشور دوست عراق هیچ انفکاکی نیست و با ویژگی ولایتمداری و پیروی از مکتب عاشورا دست در دست هم داده‌اند و دشمنان در برابر آنان ذلیل و خوارشده و هرروز نیز شاهد پیروزی‌های بیشتری در برابر تکفیرها و نظام سلطه هستیم.

وی بیان کرد: مردم استان ایلام خودشان را آماده کنند که همانند سال‌های گذشته که از صدها هزار زوار حسینی استقبال و پذیرایی کردند در سال جاری نیز باشکوه بیشتر در خدمت زوار حسینی خواهند بود و امروز شاهد هستیم که مرز بین‌المللی مهران نیز آماده پذیرایی و استقبال از زوار حسینی و علمدار کربلاست.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه تردد زوار حسینی از مرز مهران و استان ایلام یک نعمت بزرگ و فرصت برای مردم استان ایلام است، خاطرنشان کرد: مردم کشور عراق نیز از زوار حسینی به‌خوبی استقبال کرده و میزبانی بسیار خوبی زوار هستند./۸۷۹/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات