۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۳۶۲۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت مشارکت بیشتر خیران و واقفان در رفع کاستی‌های مدارس علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برخی کمبودها و نیازمندی‌های حوزه علمیه خراسان شمالی، بر مشارکت بیشتر خیران و واقفان برای رفع کاستی‌های موجود در مدارس علمیه استان تأکید کرد.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نقش خیران در توسعه فضاهای علمی و آموزشی حوزه علمیه و اهمیت ورود خیران به این حوزه، اظهار کرد: خیران با ورود بیشتر به این مقوله می‌توانند با کمک به تجهیز علمی و آموزشی مدارس علمیه استان کمبودها و نیازهای طلاب را تا حد زیادی رفع کرده و به این طریق از دغدغه‌های طلاب بکاهند.

وی با اشاره به فعالیت مجمع خیران در استان، اظهار داشت: برای رفع کمبودها و نیازهای مدارس علمیه استان مجمع خیران در شهرستان‌های هشت‌گانه استان فعال شده است که امیدواریم با آگاهی بخشی واقفان خیراندیش شاهد وقف و حمایت‌های بیشتری در این حوزه باشیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی بر مشارکت بیشتر خیران و واقفان برای رفع کاستی‌های موجود در مدارس علمیه استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است، اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با گرامیداشت در پیش بودن یوم‌الله 13 آبان، با اشاره به مقام شامخ شهدای دانش‌آموز، گفت: شهدا وادی رحمت الهی‌اند؛ به دلیل اینکه قلوب نازنینشان مملو از عشق به اهل بیت (ع) بوده و لحظه‌ای از راه و سلوک ائمه اطهار (ع) غافل نشدند.

وی ادامه داد: تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز در کشور نشان از تدین و ولایت‌پذیری ملت مسلمان ایران بوده و این مردم شهدا را نعمت الهی می‌دانند که شامل حال آنها شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: وظیفه ما در قبال چنین نیروهایی این است که یاد آن‌ها را زنده نگاه‌داریم، از پدران و مادرانی که چنین فرزندانی را تربیت کردند قدردانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: درواقع همچنین مهم‌ترین وظیفه ما در قبال شهیدان بزرگوار این است که راه و روش آن‌ها را معرفی کنیم تا الگوی عملی جوانانمان قرار گیرند./9314/ت302/ب2

ارسال نظرات