۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۳۶۳۰۶
امام جمعه شهرری:

مقاومت تنها راه مقابله با آمریکا است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه دشمنی آمریکا با رهبر و دولت نیست بلکه با ملت ایران است، گفت: تنها راه مقابله با تهدیدات و تحریم‌های آمریکا مقاومت و ایستادگی مردم است.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد با اشاره به اربعین حسینی گفت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و طبق صریح روایات؛ مسلمانان باید کربلا و عاشورا را زنده نگاه دارند.

وی افزود: امامان معصوم(ع) برای زنده نگاه داشتن عاشورا به بیان اهمیت برگزاری مجالس عزاداری، تاکید بر ثواب بکاء بر مظلومیت امام حسین(ع)، تشویق شعرا برای سرودن اشعار در رابطه با سیدسالار شهیدان، بیان روایات متعدد در زمینه مستجاب بودن دعای در زیر قبه حرم مطهر امام حسین(ع) و استحباب و شفابخشی خوردن تربت کربلا پرداختند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین(ع) ابراز کرد: بیش از ۲۰۰ روایت در زمینه اهمیت زیارت امام حسین(ع) نقل شده و برخی از مراجع نیز زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را واجب عینی بیان می‌کنند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: اجتماع بیست میلیون زائر حسینی برای شرکت در راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین در تاریخ امری بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده و در اصل این تجمع بیعت و پیمان بستن با شعائر دین است.

وی در بخش دیگر با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: در 13 آبان ما با سه مناسبت روبرو هستیم که هرسه نشان از دشمنی آمریکا با ایران دارد نخست تبعید امام راحل به ترکیه بود که مرحوم مصطفی خمینی در این رابطه گفتند "حکومت شاهنشاهی، حکومتی آمریکایی است".

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی از دیگر مناسبت‌های روز 13 آبان است.

وی با بیان اینکه آمریکا در ایران یک پرونده سیاه دارد، گفت: آمریکا 60 سال است که با ایران دشمنی می‌کند و از کودتای آمریکایی 28 مرداد تا مساله برجام ما شاهد دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران بودیم و شاهد هستیم که او هرگز در این سالها کاری انجام نداد که اعتماد مردم را به خود جلب کند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: فروش تسلیحات شیمیایی به صدام در دوران دفاع مقدس، کودتای نوژه، منهدم کردن هواپیمایی مسافربری و کشتار ده‌ها زن و کودک بی گناه در آن حادثه، حمایت از منافقان و ترور 17 هزار شهید و آخرین آن نیز برجام بود که نشان داد آمریکا هرگز قابل مذاکره نبوده و نیست و نمی‌توان به او اعتماد کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: مخالفت آمریکا با رهبری و دولت نیست بلکه مخالفت او با ملت ایران است؛ آمریکا با اسلام و مسلمانان دشمنی ندارد بلکه او هرجا منافعش تامین نشود به مخالفت بر می‌خیزد و مخالفت او با کشور اکراین شاهد بر این مدعاست. آمریکا مگر به شاه ایران، صدام، قذافی، حسنی مبارک و بارزانی رحم کرد که امروز به مردم ایران رحم کند بنابراین ما هرگز نباید فراموش کنیم که او دشمن ایران است.

وی با تاکید براینکه ما باید بدانیم که آمریکا قابل مذاکره نیست و دشمنی عهد شکن است، گفت: تنها راه مقابله با تهدیدها و تحریم‌های آمریکا ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

امام جمعه شهرری با اشاره به اجلاسیه علمای جهان اسلام، اظهار داشت: اجلاسیه علمای جهان اسلام که در رابطه با اوضاع فلسطین برگزار شد اگر هیچ فایده‌ای هم نداشته باشد این سود و نتیجه را دارد که اجازه نمی‌دهد نام فلسطین از اذهان عمومی جهان فراموش شود امروز همه هم و غم اسرائیل آن است که مردم جهان مساله فلسطین را فراموش کنند. حماس امروز به این نتیجه رسیده که تنها کسی که می‌تواند از آرمان فلسطین دفاع کند ایران است.

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان با اشاره به روز فرهنگ عمومی، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ دارد برهمین اساس اگر موضوع فرهنگ در کشور ترک بخورد چیزی از انقلاب باقی نخواهد ماند بنابراین شورای امور فرهنگی باید در برابر صیانت از ارزش‌ها کوتاه نیاید چرا که ضربه به فرهنگ ضربه به تمام آرمان‌های انقلاب است./813/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات