۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۶۸۶۸
اربعین؛

راهپیمایی اربعین شوری همراه با شعور، حکمت و معنویت است

استاد خسروپناه در سخنانی کوتاه در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی، این حرکت عظیم را شوری توام با شعور، حکمت، معنویت و اخلاق توصیف کرد.
حجت الاسلام خسروپناه در مسیر راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در گفت وگویی در طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی، با اشاره به عظمت این حرکت عظیم، اظهار داشت: فلسفه اربعین حسینی را پیشوایان دینی ما مکرر در روایات خود بیان کرده اند.

وی اظهار داشت: اولا اربعین یک جایگاه ویژه ای دارد، حضرت موسی(ع) چهل روز در میقات به ریاضت پرداختند تا بتوانند به مقامات معنوی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه درباره حکمت اربعین اظهار داشت:  این راهپیمایی و پیاده روی سنتی است که از زمان اهل بیت(ع) بوده است. حضرت زینب(س) و اهل بیت بعد از شام در اربعین اول بر مزار سیدالشهدا حضور پیدا کردند و این حضور برای احیای پیام عاشورا بوده است.

وی با بیان این که پیام عاشورا احیای اسلام ناب محمدی و اسلام علوی بود که بنی امیه به شدت علیه آن مقابله و مبارزه کردند، گفت: حضرت امام حسین(ع) قیام کرد تا اسلام ناب زنده بماند و این اسلام ناب با همین اربعین حسینی زنده ماند و سبب شد قیام ها و مبارزات فراوانی ادامه پیدا کند.

استاد حوزه و دانشگاه در توصیف راهپیمایی اربعین اظهار داشت: این راهپیمایی یک شوری است که همراه با شعور، حکمت و معنویت و مملو از اخلاق، ایثار و گذشت است و این خصصیه ها و معنویت در رفتار مردم مشاهده می شود. امیدواریم همه ما بتوانیم از این فضای معنوی اربعین استفاده کنیم. /924/ت303/ج

ارسال نظرات