۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۶۹۴۶
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان:

موکب های همدان میزبان زائران حرم حسینی در برگشت از زیارت اربعین هستند

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: نهاد اوقاف و امور خیریه استان همدان اقدام به برپایی شش موکب حسینی کرده که از این تعداد پنج موکب در خود استان و موکب حضرت فاطمه زهرا(س) در خیابان شهدای کربلا راه اندازی شده است.
سید حسن رضوی(تیتیر) موکب های اوقاف همدان موکب های اوقاف همدان موکب های اوقاف همدان موکب های اوقاف همدان موکب های اوقاف همدان موکب های اوقاف همدان

حجت الاسلام سید حسن رضوی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: حضور در راهپیمایی اربعین فرصتی بزرگ و موهبتی الهی است.

وی در ادامه با اشاره به همدلی مسلمانان در این راهپیمایی عظیم تصریح کرد: همدلی، از خود گذشتگی، ایثار و خدمت به هم نوع بزرگ ترین درسی است که در این سفر معنوی از موکب های حسینی فرا می گیریم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار داشت: اربعین حسینی جهان اسلام را بیدار کرده است و ان شاء الله زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اربعین سبب ترس دشمنان اسلام شده است، نگرانی هم پیمانان آمریکا در منطقه همچون آل سعود از عظمت این کنگره بین المللی مشهود است.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های این سازمان در اربعین حسینی اعزام 50 مبلغ  در این ایام است که تعدادی از این مبلغان در موکب های این سازمان به فعالیت تبلیغی می پردازند.

وی در ادامه افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان اقدام به برپایی 6 موکب حسینی کرده که از این میان 5 موکب در خود استان و موکب حضرت فاطمه زهرا(س) در خیابان شهدای کربلا راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده موکب فاطمه زهرا(س) در طول این مدت با تقسیم 130 هزار غذا گرم در سه وعده از زایران حسینی  پذیرایی می کند و همچنین طبق نیت یکی از خیران در این موکب به زایران حرم امام حسین(ع) کفش و لباس اهدا می شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های موکب های سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان این است که تا چند روز بعد از اربعین حسینی فعالیت می کنند، به ویژه موکب های داخل استان همدان که از زایران در حال برگشت پذیرایی خواهند کرد.

وی در پایان یادآور شد: تمامی هزینه ها و کمک های موکب های سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان، مردمی و از محل اجرای نیت واقفان و خیران درون استانی و برون استانی تأمین شده است و هیچ مبلغی از بیت المال صرف این موکب ها نشده است./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات