۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۳۷۹۰۰
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

قرآن کریم مانع عبور انسان از خطوط قرمز می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن برای انسان‌های با تقوا کتاب هدایت است، گفت: شناخت اعتقادی، کاربردی و علمی آیات قرآن برای مسلمانان لازم و ضروری است تا به این وسیله از خطوط قرمز عبور نکنند.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مهدیه تهران درخصوص عوامل و موانع اجابت دعا، گفت: خداوند قرآن کریم را کتاب هدایت معرفی می‌کند.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید: این کتاب از جانب خداوند حکیم نازل شده تا انسان به وسیله آن هدایت شود؛ گاهی برخی تصور می‌کنند که این هدایت، معنوی است؛ در حالی که هدایت مادی را نیز در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه علم و دین یکی است، ابراز کرد: تمامی دستورات الهی سراسر علم و دین است برای مثال زمانی که خداوند از طریق دین به انسان می‌گوید چگونه، چه زمانی و چطور غذا میل کنید سراسر علم است زیرا تنها خداوند به همه امور آگاه است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انسان در دنیا باید براساس قانون زندگی کند، اظهار داشت: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: انسان اگر می‌خواهد سالم بماند باید هنگام خوردن غذا طوری رفتار کند که اسراف نشود؛ نتیجه پرخوری بیماری است.

وی با بیان اینکه دین برای همه زندگی بشر سخن و برنامه دارد، گفت: در آداب غذا خوردن آیات و روایات فراوانی وجود دارد که اگر رعایت شود سلامت انسان تضمین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر مردم دچار بدخوری و تندخوری شده‌اند به همین دلیل امروز ما شاهد افزایش بیماری در جامعه هستیم. اسلام مردم را به روزه گرفتن بسیار توصیه کرده چرا که سلامتی بدن از ثمرات روزه است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن برای انسان‌های با تقوا کتاب هدایت است، خاطر نشان کرد: شناخت اعتقادی، کاربردی و علمی قرآن برای مسلمانان لازم است تا به این وسیله خطوط قرمز را رد نکند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات