۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۳۹۱۱۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری همایش مردان بی‌ادعا با حضور خانواده شهید محسن حججی در بندرعباس، کمک‌های مردم کیش به مناطق زلزله‌زده از ۵۰ تُن گذشت و اجرای ۲۵۰ برنامه ویژه هفته بسیج از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، منصور اخلاقی پور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: طرح پایلوت کاهش آسیب های اجتماعی در محله آیت الله غفاری بندرعباس اجرا می شود.

وی افزود: طرح کاهش آسیب های اجتماعی به صورت پایلوت در محله آیت الله غفاری با هدف تشریک مساعی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد با تمرکز بر یک محله برنامه ریزی شده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: برنامه های زیادی در محلات مختلف حاشیه نشین از سوی دستگاه ها با صرف اعتبارات دولتی اجرا می شود اما متاسفانه شاهد موازی کارزی و پراکندگی طرح ها و برنامه ها هستیم.

اخلاقی پور گفت: در طرح پایلوت کاهش آسیب های اجتماعی با تمرکز بر یک محله تمامی فعالیت ها و برنامه ها در یک مسیر قرار گرفته و همچنین جهت جلوگیری از پراکندگی امور و رسیدن به نتیجه ملموس و مشخص مقرر شد تا تمرکز بر محله آیت الله غفاری باشد.

وی یادآور شد : اعتبار افزوده ای برای اجرای این طرح در نظر گرفته نشده است اما اعتبارات موجود و امکانات دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد را در یک قالب مدیریت کرده تا بتوانیم شاهد اجرای برنامه های مشارکتی با هدف مشخص باشیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه شهراری بندرعباس، ادارات راه و شهرسازی، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای از پایه های این طرح هستند؛ خاطرنشان کرد: با اینکه برنامه های فرهنگی – اجتماعی، ماهیتی دیر بازده دارند. اما امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته بتوانیم طرح های مشخصی را به سر انجام برسانیم.

همایش مردان بی‌ادعا با حضور خانواده شهید محسن حججی در بندرعباس

محمدمهدی جهانبخش مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس از برگزاری همایش مردان بی‌ادعا با حضور خانواده شهید محسن حججی همزمان با هفته بسیج در بندرعباس خبر داد.

وی افزود: برای گرامیداشت یاد شهدا، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در نظر دارد یادواره شهدا را در نقاط مختلف بندرعباس برگزار کند که در قالب این سلسله برنامه‌ها بزرگداشت شهید محسن حججی در بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس ادامه داد: همایش مردان بی‌ادعا به مناسبت هفته بسیج و برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی با حضور خانواده این شهید مدافع حرم پنجشنبه 2 آذرماه ساعت 18 در محل پارک غدیر بندرعباس برگزار خواهد شد.

جهانبخش تصریح کرد: شهدا مایه سربلندی، افتخار و عزت ایران هستند و برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره این غیور مردان و زنان پاسداشت بخشی از رشادت‌های آنان است.

وی بیان داشت: پاسداری از خون شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت کنونی ما است که در این عرصه نباید از هیچ تلاشی دریغ کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس در راستای عمل به وظایف فرهنگی و اجتماعی خود و برای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت برنامه‌هایی را در سطح محلات بندرعباس به اجرا درمی‌آورد.

جهانبخش بیان کرد: این سازمان به‌عنوان نهاد فرهنگی تأثیرگذار در شهر بندرعباس برای گسترش اقدامات فرهنگی در سطوح مختلف و برای اقشار گوناگون تلاش می‌کند.

اجرای 250 برنامه متنوع در بندرعباس به مناسبت هفته بسیج

اباذر سالاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرعباس از اجرای 250 برنامه متنوع در بندرعباس به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: به مناسبت هفته بسیج بیش از 250 برنامه متنوع در شهرستان بندرعباس و در حوزه‌ها و رده‌های گوناگون بسیج اجرا خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرعباس با اشاره به خدمات بسیج در طول بعد از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز تلاش و خدمات بسیج بر هیچ کس پوشیده نیست. امروز بسیج به عنوان میدان‌دار در عرصه‌های علمی و فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است.

سالاری ادامه داد: امروز مردم عراق، لبنان، یمن، سوریه و ... با کمک گرفتن از الگوی بسیج مستعفان توانسته داعش را که در واقع بزرگ‌ترین خطر خاورمیانه و جهان مطرح است را بواسطه همین تفکر بسیجی بیرون کند.

وی گفت: برگزاری نشست‌های اخلاقی و بصیرتی، حلقه‌های صالحین، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، اردوهای جهادی، برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی در سطح محلات، ویزیت رایگان، برپایی نمایشگاه، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، غبارروبی گلزار شهدا، همایش تجلیل از ایثارگران و تجمع بزرگ بسیجیان در 5 آذر را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج نام برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرعباس برگزاری یادواره شهید حججی با حضور خانواده این شهید را از برنامه‌های شاخص هفته بسیج نام برد که در دوم آذرماه و از ساعت 19 در پارک غدیر و در زیر پرچم برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه علمی کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه روحانیان اهل‌تسنن بندرلنگه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه از برگزاری کارگاه علمی کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه روحانیان اهل‌تسنن با حضور رئیس دادگستری این شهرستان خبر داد.

کارگاه علمی کاهش آسیب‌های اجتماعی امشب با حضور علی نیازی رئیس دادگستری با حضور جمعی از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات اهل‌تسنن شهرستان بندرلنگه با هدف هم‌اندیشی و هماهنگی برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی  به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه این شهرستان برگزار شد.

 در این کارگاه سید حسین فاطمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: با توجه به موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های‌مختلف علمی و جایگاه ویژه ایران در منطقه، و تحرک دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی ما از طریق جنگ‌نرم ما باید بیش از گذشته هوشیار و بیدار باشیم.

وی افزود: همچنین آسیب‌های اجتماعی بعنوان بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه ما قلمداد می‌شود که باید راهکار مناسب برای پیشگیری از این آسیب‌ها ارائه شود.

در ادامه شیخ محمد صدیق بهجت امام جمعه اهل‌تسنن شهرستان بندرلنگه نیز تنها راه کاهش آسیب‌های اجتماعی را لزوم بازگشت مردم به زندگی دینی و محور قرار گرفتن  مسجد در تمام فعالیت‌ها فرهنگی و اجتماعی دانست.

علی نیازی در این کارگاه ضمن لزوم توجه بیشتر علما و امامان جماعت شهرستان به آسیب‌های اجتماعی، خواستار ورود هر چه بیشتر روحانیون در حل مسایل اجتماعی بصورت کدخدایی شد.

وی از عدم توجه دهیاری‌ها و شوراها به مسایل فرهنگی انتقاد کرد و گفت: با ایجاد راه و ساختمان‌های جدید جامعه به تنهایی پیشرفت نمی‌کند بلکه رشد فرهنگی انسان‌ها زمینه پیشرفت جامعه را فراهم می‌سازد.

رییس دادگستری شهرستان بندرلنگه  خطاب به ائمه‌جمعه، افزود: در خطبه‌های نماز جمعه بصورت مداوم مسایل اجتماعی را مطرح نمایید و راهکار ارئه دهید.

نیازی تصریح کرد: ۵۰درصد پرونده‌های تشکیل شده در دادگاه‌های بندرلنگه مربوط به مسایل اجتماعی علی‌الخصوص طلاق می‌باشد.

گفتنی است، در پایان این کارگاه  تعدادی از امامان جمعه اهل سنت پیشنهادات خود را در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان نمودند.

کمک‌های مردم کیش به مناطق زلزله‌زده از ۵۰ تُن گذشت

به همت شهروندان و اصناف کیش، بیش از ٣٨ تن اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان غرب کشور تاکنون به کرمانشاه ارسال شده است همچنین بیش از ۱۵ تن از کمک‌های مردمی نیز آماده ارسال است

با هماهنگی انجام شده در سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری جمعیت هلال احمر این جزیره، به منظور کمک به زلزله‌زدگان اقلام مورد نیاز اهدایی کیشوندان در پایگاه‌های هلال احمر جمع‌آوری شد؛ این اقلام شامل پتو، چادر، پوشاک و مواد خوراکی است که در چهار روز گذشته توسط پرواز دو هواپیمای بویینگ و ایرباس کیش ایر و دو پرواز سی ١٣٠ ارتش به کرمانشاه ارسال شده است.

سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر تخصیص هواپیماهای کیش ایر برای ارسال کمک‌های مردمی، ٢٥٠٠ تخته پتو و هفتصد چادر نیز برای کمک به زلزله زدگان به کرمانشاه ارسال کرد.

روند جمع آوری کمک‌های مردمی در جزیره کیش  همچنان ادامه دارد و  ١٥ تُن  دیگر از کمک‌های مردمی نیز در فرودگاه این جزیره دپو شده که به زودی به مناطق زلزله‌زده عرب کشور ارسال می‌شود.

داوود کرمی، قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش پیش از این از استقبال خوب کیشوندان برای کمک‌رسانی به هوطنان زلزله‌ زده خبر داده بود.

وی با اشاره به تماس تلفنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با استاندار کرمانشاه در ساعات نخست وقوع زلزله گفت: در این تماس، دکتر انصاری لاری در خصوص اعزام هر نوع کمکی به استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرد و بلافاصله برای جمع‌آوری مایحتاج ضروری زلزله زدگان به جوامع و اصناف کیش اطلاع‌رسانی شد.

در پروازهای انجام شده از کیش، جمعی از امدادگران هلال احمر و آتش‌نشانان جزیره نیز برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده اعزام شدند./851/پ204/ب1

ارسال نظرات