۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۳۹۳۲۱
استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان:

انس با قرآن جایگزین امور غیر مهم زندگی شود

حجت الاسلام طباطبایی اظهار کرد: ما متأسفانه به اندازه کافی با قرآن مأنوس نیستیم و اگر به اندازه بسیاری از اموری که مهم نیستند، امر مهمی مانند تلاوت قرآن را انجام می دادیم، بیش از این مقدار با قرآن انس می گرفتیم.
طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در سخنرانی روزانه بارگاه منور رضوی که در محل رواق امام خمینی(ره) و با موضوع تبیین سیره امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، یکی از ویژگی های بارز آن حضرت را انس با قرآن کریم دانست.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان با اشاره به شخصیت هایی که این سیره اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار داده بودند، اظهار کرد: مرحوم آیت الله سید محسن طباطبایی حکیم که در نجف مدفون هستند در حرم امیرمؤمنان(ع) شب های ماه مبارک رمضان یک دور قرآن کریم را قرائت می کردند که حدود 10 ساعت زمان نیاز داشت.

وی افزود: ما متأسفانه به اندازه کافی با قرآن مأنوس نیستیم و اگر به اندازه بسیاری از اموری که مهم نیستند، امر مهمی مانند تلاوت قرآن را انجام می دادیم، بیش از این مقدار با قرآن انس می گرفتیم. کسی که قرآن می خواند، نوری از آسمان بر او می تابد که او را نورانی می کند و سپس از بدن او نوری به آسمان می تابد که فرشتگان او را دعا می کنند.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: اگر نمی توانیم روزی یک دور قرآن کریم را ختم کنیم، حداقل روزی یک جزء از قرآن را تلاوت کنیم. به لطف خدا طرح تلاوت یک صفحه قرآن پس از هر وعده نماز در مساجد فراگیر شده است اما این کافی نیست.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: مقداری از قرائت قرآن را در منازل خود تلاوت کنید و آن را با صدای بلند بخوانید چرا که کلمات قرآن نورانی است و باعث می شود ملائکه به اهل خانه شما نگاه کنند و دعای ملائکه نیز مورد استجابت پروردگار قرار می گیرد.

وی با بیان این که نگاه به آیات قرآن یکی از مواردی است که در روایات مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار کرد: شخصی به محضر معصوم(ع) رسید و گفت «من قرآن را حفظ هستم؛ آیا ثواب تلاوت قرآن از حفظ بیشتر است یا از روی خط قرآن؟» حضرت پاسخ دادند «وقتی آیات را از روی متن قرآن تلاوت کنید، نور آن وارد وجودت خواهد شد.»/820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات