۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۴۴۳۱۹
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

پرداخت خمس، زندگي انسان را شيرين می کند

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت خمس و تشریح آثار و برکات این فریضه الهی، گفت: اهل بيت عصمت و طهارت(ع) هیچ نیازی به پرداخت خمس از سوی ما ندارند، بلکه پرداخت خمس، زندگي انسان را شيرين می کند.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز، چهارشنبه شب در مسجد جامع بندرعباس حضور یافت و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت.

وی، حضور در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز را هدف سفر خود به استان هرمزگان و شهر بندرعباس عنوان کرد و افزود: به منظور بررسی اقدامات انجام شده در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز از سوی دستگاه های فرهنگی اعم از ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد و ... هرساله نشستی دو روزه را با عنوان اجلاس سراسری نماز در یک استان برگزار می کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه تصریح کرد: امسال بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز و فضای مجازی به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس، پنج شنبه 30 آذر ماه 96 به مدت یک روزه برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت و جایگاه اجلاس نماز ازدیدگاه رهبر معظم انقلاب بیان داشت: در اهمیت اجلاس نماز همین بس که معظم له همه ساله پیامی را به این اجلاس ارسال می کنند که بر اهمیت و جایگاه این اجلاس می افزاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خمس و تشریح آثار و برکات پرداخت این فریضه الهی گفت: اهل بيت عصمت و طهارت(ع) هیچ نیازی به پرداخت خمس از سوی ما ندارند، بلکه پرداخت خمس، زندگي انسان را شيرين و باحلاوت مي كند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به اهمیت امر به معروف در جامعه کنونی اشاره داشت و با تاکید بر اینکه این فریضه الهی باید از سوی كسي نزد جوانان مقبوليت دارد و حرفش را می پذيرد صورت گیرد افزود: ممکن است يك دوست يا يك فاميل از پدر و مادر، حرفش برای جوان اهمیت داشته باشد بنابراین آن دوست و یا فاميل باید به اجرای امر به معروف بپردازد چون بر وی واجب است.

این مفسر قرآن کریم در ادامه این دیدار مردمی به تفسیر سوره «والعصر» پرداخت و گفت: هدف خداوند از اینکه در قرآن کریم به تمامی قطعات زمان سوگند یادکرده است می خواهد به ما انسان ها بفهماند که زمان را بیخودی از دست ندهیم، به ویژه شبهای زمستان، بعداز گذراندن ساعاتی در کنار اعضای خانواده، به مطالعه کتاب بپردازیم و سطح علمی و دانش خود را افزایش دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام، فارغ التحصیل نداریم گفت: خداوند به حضرت محمد (ص) فرمود: ای پیغمبر تو هم فارغ التحصیل نیستی، سعی کنیم علم و دانش را خوب فرابگیریم، پیامبر(ص) در حدیثی فرموده اند: پناه می برم از علومی که بی خاصیت است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین گفت: تفسیر آیه «ان الانسان لفی خسر» حتما حتما حتما انسان غرق در خسارت است، خداوند در این آیه به انسان هشدار می دهد که ای انسان در حال ازبین رفتن هستی، و اینکه خداوند به زمان قسم می خورد شاید اشاره به این دارد که بیشترین خسارت در عمر انسان است.

رییس ستاد اقامه نماز در پایان پیرامون تشویق و ترغیب فرزندان به حضور در مساجد و اقامه نماز مطالب مبسوطی را بیان کرد./851/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات