۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۴۴۷۹۰
نماینده خبرگان رهبری:

نظام آموزشی حوزه باید به معنای واقعی پژوهش‌محور شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که نظام آموزشی حوزه باید به معنای واقعی پژوهش‌محور باشد، گفت: کسب نمره قبولی در دروس از اهمیت بالایی برخوردار نیست، هرچند ممکن است یک مزیت محسوب شود.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب و اساتید شهرستان مراغه با اشاره به این‌که رسالت حوزه و روحانیت در عصر حاضر به مراتب حساس‌تر از گذشته است، اظهار داشت: آشنایی با جریان‌های روز و پاسخگویی به شبهات القائی دشمنان کمتر رسالت روحانیت است.

وی با بیان این‌که آشنایی طلاب و روحانیان با اندیشه های بزرگان حوزه از جمله شهید مطهری؛ می تواند قدرت پاسخگویی به شبهات و تفکرات انحرافی و القائی دشمنان اسلام و تشیع را ارتقا بخشد، خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی باید به بهترین شکل راهنمایی شوند تا مسیر درستی در دوران تحصیل و زندگی انتخاب کنند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که تخریب چهره روحانیت از سوی عده‌ای ناآگاه با هدایت جریان‌های معاند نظام صورت می گیرد، تصریح کرد: نباید در برابر انتقادهایی که گاهی از سوی نهادهای مختلف و مردم به روحانیت می‌شود، جبهه‌گیری کنیم، البته باید دانست بعضی از این انتقادها منطقی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که نظام آموزشی حوزه باید به معنای واقعی کلمه پژوهش‌محور باشد، گفت: کسب نمره قبولی در دروس از اهمیت بالایی برخوردار نیست، هرچند ممکن است یک مزیت محسوب شود، اما منجر به ارتقای طلاب نمی‌شود.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به روند فعالیت روحانیت و حوزه های علمیه در شهرستان مراغه اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان مراغه؛ در ۷۸ مسجد نماز مغرب و عشاء و در ۵۱ نقطه نیز نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌شود که این عدد نسبت به گذشته رشد قابل توجهی نشان می دهد.

وی افزود: در ایام محرم مساجد مملو از جمعیت می‌شود و مردم استقبال بی‌نظیری از برنامه‌های اجرا شده از سوی روحانیان دارند، اما باید این پرسش را از خود داشته باشیم که آیا پس از ماه‌های محرم و رمضان نیز استقبال از مساجد به همین روال است؟ این وظیفه علما و حوزه‌های علمیه است که بتوانند جاذبه در برنامه های مسجدی داشته باشند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات