۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۴۶۲۹۸
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

پیوند علم و ایمان زمینه‌ساز دست‌یابی به اهداف عالی انسانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علم و ایمان باید با هم پیوند بخورند تا بتوانیم به اهداف عالی انسانی دست پیدا کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: اسلام به علم و دانش و آگاهی اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید در طعامتان دقت کنید و امام محمدباقر (ع) در تفسیر طعام می‌فرمایند: طعام علم است و باید بدانیم که علم را از چه کسی می‌آموزیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه علم و دانش غذای فکر انسان است، اضافه کرد: این نگاه امام محمدباقر (ع) به طعام فرهنگی به ما می‌آموزد همان‌گونه که علم‌آموزی مهم است، معلمی که از آن دانش را می‌آموزیم هم اهمیت دارد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دین اسلام، دین علم و آگاهی بوده و نخستین جمله وحی الهی به پیامبر اکرم (ص) خطاب «اِقرأ» است نه «اِعمل».

وی افزود: جامعه‌ای که در آن علم و آگاهی وجود داشته باشد در همه زمینه‌های فردی و اجتماعی پیشرفت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: علم چراغ راه فرد و جامعه است و انسان‌ها و جامعه‌ای که از علم کافی بهره‌مند نباشند، عقب‌افتاده است؛ بنابراین چراغ علم و دانش راهگشای فرد و جامعه است و راهی برای رسیدن به تعالی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: طبق آیات قرآن ایمان به انسان درجه می‌دهد؛ اما علم به انسان درجات می‌دهد و این نشان‌دهنده این است که علم چراغی برای سیر و تعالی انسان به سمت خوبی‌ها است.

وی با بیان اینکه عابدان بدون علم لغزندگی پیدا می‌کنند و مایه دردسر می‌شوند، ادامه داد: اگر عابدان عالم داشته باشیم جامعه خوبی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: علم و ایمان باید با هم پیوند بخورند تا بتوانیم به اهداف عالی انسانی دست پیدا کنیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات