۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۸۴۴
لاریجانی مطرح کرد؛

لزوم گسترش روابط پارلمانی میان ایران و گینه بیسائو

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست خارجی ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است و گسترش روابط پارلمانی میان ایران و گینه بیسائو به ارتقاء سطح روابط دو کشور کمک می کند.
لاریجانی در دیدار با رییس پارلمان گینه بیسائو

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه اول بهمن ماه در دیدار با سیریانا کاسما رییس پارلمان کشور گینه بیسائو و هیأت پارلمانی این کشور دیدار کرد.

لاریجانی در این دیدار اظهار داشت: از اینکه در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی شرکت داشتید، تشکر می‌کنیم و امیدواریم که سفر شما به ارتقای سطح روابط در حوزه‌های اقتصادی و تجاری منجر شود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست خارجی ایران گسترش روابط با کشورهای آفریقایی است و گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور به ارتقای سطح روابط کمک خواهد نمود.

همچنین دراین دیدار رییس پارلمان کشور گینه بیسائو گفت: از اینکه به ایران سفر کردم بسیار خشنودم و اولین بار که شما را در سن پطرز بورگ ملاقات کردم متوجه شخصیت تاثیرگذار شما شدم و اینکه شما می‌توانید به گسترش سطح روابط میان دو کشور کمک نمایید.

وی درخصوص هدف از سفرش به ایران اظهار داشت: علاوه بر اینکه قصد شرکت در اجلاس را به منظور گسترش همکاری‌ها با کشورهای اسلامی داشتم، به منظور اعلام آمادگی کشور خود برای توسعه همکاری اقتصادی و پارلمانی با ایران، به همراه هیأتی از پارلمان به این کشور سفر کردیم.

سیریانا کاسما تصریح کرد: امیدواریم که ایران درآینده با ما روابط نزدیکتری داشته و با شناسایی زمینه های تجاری، همکاری های اقتصادی گسترده‌تری را شاهد باشیم.

گفتنی است، سیریانا کاسما رییس پارلمان کشور گینه بیسائو به همراه هیأت پارلمانی این کشور در نشست علنی امروز یکشنبه اول بهمن مجلس شورای اسلامی حضور یافت./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات