۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۵۲۵۱۱
در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد؛

همایش علمی بررسی شخصیتی و اعتقادی حضرت زهرا

همایش علمی بررسی شخصیتی و اعتقادی حضرت زهرا(س) در مدرسه عالی نواب مشهد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و آیت الله میرباقری برگزار شد.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش علمی بررسی شخصیتی و اعتقادی حضرت زهرا(س) صبح جمعه در مدرسه عالی نواب مشهد با حضور حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و آیت الله میرباقری برگزار شد، سخنرانان در این همایش به بررسی شخصیت حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه کبیری پرداختند.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به بررسی شخصیت حضرت خدیجه کبری پرداخت و اظهار کرد: ایشان فردی بودند که تمام ثروت خود را در راه اسلام تقدیم نموده است، وی مادر حضرت زهرا(س) و یازده امام هستند.

حجت الاسلام شواخی سخنران دیگر این همایش بود که اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد و جریان ها انتساب های نا مشروع به مراجع تقلید و بزرگان دین نسبت به برگزاری دهه فاطمیه می دهند و می گویند آنها با برپایی دسته جات عزاداری در خیابان ها مخالف هستند در صورتی که همه آقایان مراجع نسبت به برپایی دسته جات عزاداراری در شهرها و روستاها همچون ایام محرم و صفر تأکید کرده اند.

در ادامه آیت الله میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) همواره با خطبه خود در مسجد تمامی اهداف و نقشه های دشمنان را نسبت به توحید و دین برملا ساختند و به دفاع از امام خود پرداختند. مقیاس درگیری بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بسیار عجیب و پیچیده بود وحضرت زهرا(س) در مدت ۷۵ روز توانستند در برابر این جریان ایستادگی و مبارزه کنند./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات