۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۵۲۸۸۰
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

برنامه ریزی جامع برای ورود حوزه علمیه به مراکز آموزشی ضروری است

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید برای ورود جدی حوزه های علمیه به مراکز آموزشی برنامه ریزی جامع و کشوری صورت گیرد، گفت: حضور طلاب و روحانیان در مدارس آموزش و پرورش یک فرصت ایده آل برای تبلیغ دین در بین جوانان و نوجوانان است.
یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، 9 بهمن ماه، در نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این استان که با حضور مسؤولان کشوری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه حاکم شدن نگاه جهادی در امور دینی، اخلاقی و تربیتی یک شرط است، افزود: متأسفانه در ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش دستورهای بالادستی نقش مؤثری دارد و البته این یک آفت است.

وی با اشاره به اینکه تا بخشنامه نباشد، کارها پیش نمی رود، تصریح کرد: متأسفانه در ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش هنوز نگاه جهادی حاکم نشده و فعالیتهای دوسویه دغدغه مند پیگیری نمی شوند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در شرایط کنونی جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه اهمیت این دستگاه حیاتی آنچنان که باید احساس نشده است؛ باید همه نگاه ها به سمت آموزش و پرورش معطوف شود چراکه رشد و پویایی کشور به این مقوله بستگی دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه پرورش علمی و اخلاقی طلاب مهمترین رسالت حوزه های علمیه است، افزود: به کارگیری طلاب و مهارت افزایی آنها بر عهده سایر دستگاه ها است که متأسفانه آموزش و پرورش تا کنون در این زمینه خوب عمل نکرده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه زمینه های همکاری حوزه با آموزش و پرورش محدود و تنها در حد شعار است، تصریح کرد: متأسفانه چون کارها به صورت رسمی انجام نمی گیرد، سلیقه ای برخورد می شود که به این صورت نتیجه بخش نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه خواهد در مدارس علمیه خواهران این استان در حال تحصیل هستند، گفت: امروزه در حوزه های علمیه خواهران این استان بیش از 500 طلبه خواهر دانش آموخته با تخصص های خاص و آموزش دیده متناسب با نیازهای روز جامعه سازماندهی شده که از سوی دستگاه های اجرایی و دولتی خصوصا آموزش و پرورش کمتر به کار گرفته می شوند و این بزرگترین خسران است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه باید برای ورود جدی حوزه های علمیه به مراکز آموزشی برنامه ریزی جامع و کشوری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: حضور طلاب و روحانیان در مدارس آموزش و پرورش یک فرصت ایده آل برای تبلیغ دین در بین جوانان و نوجوانان است که باید قدر آن را بدانیم و همه دستورالعمل ها به این سمت سوق داده شود./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات