۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۵۴۶۹۳
ایستاده پای انقلاب؛

رهبری و مردم مهمترین ارکان بقای انقلاب اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عاملی که فتنه ها و توطئه های داخلی و نقشه های دشمنان خارجی را دفع کرده، رکن مهم ولایت فقیه در این کشور بوده است.
علی سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظهر امروز در سخنرانی پایانی راهپیمایی عظیم 22 بهمن در مشهد مقدس که در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد، با اشاره به بقای 40 ساله انقلاب اسلامی ایران، به تبیین عوامل این مهم پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخستین رکن بقای انقلاب اسلامی را مسأله رهبری نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: آن عاملی که فتنه ها و توطئه های داخلی و نقشه های دشمنان خارجی را حل کرده، رکن مهم ولایت فقیه در این کشور بوده است.

وی دومین عامل پیروزی و کمال انقلاب اسلامی را حضور مردم قلمداد کرد و افزود: حق حاکمیت با خداست و قدرت حاکمیت با مردم است. هر جایی مردم پای رهبری الهی ایستادند، حاکمیت الهی شکل گرفت اما نقش مردم هم در حدوث انقلاب مطرح است و هم در بقای انقلاب.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: انقلاب حضرت نوح(ع) به این خاطر شکل نگرفت که مردم روی آن انقلاب مجتمع نشدند. انقلاب امت بنی اسراییل وقتی شکل گرفت و خدا برکاتش را بر آن ها نازل کرد اما آن ها در بقا همراهی نکردند و به حضرت گفتند «تو با خدایت برو بجنگ.» اگر مردمی به جایی برسند که رهبر الهی را تنها بگذارند، انقلاب آن ها سقوط خواهد کرد. در عصر پیامبر(ص) نیز انقلاب ایشان سقوط کرد چرا که پس از مدتی حکومت جاهلی اموی روی کار آمد و اگر ائمه اطهار(ع) نبودند، اسمی از اسلام باقی نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطاعت از رهبری را یکی از الزامات حضور مردم در حمایت از نظام اسلامی معرفی و اظهار کرد: مردم باید سخن رهبری را در جریان های مختلف، به خصوص در جریان انتخابات بشناسند و به آن عمل کنند. در نظام جمهوری اسلامی مردم در 4 قوه نقش مستقیم دارند و اگر نقش خود را در قبال هر یک از این قوا به درستی انجام ندهند، ممکن است انقلاب از جانب هر یک از این قوا مورد تهدید قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ انقلابی به اندازه انقلاب مردم ایران در جهان تهدید نشده است. مردم باید بدانند که باید از حکومت دینی حراست کرد. اولین تهدید دشمن متوجه شخص رهبری است و تمام تلاش دشمن این است که رهبری نظام را مورد هجمه قرار دهد که این مسأله هم در قبال امام راحل اتفاق می افتاد و هم در قبال رهبر معظم انقلاب. مردم باید هوشیار باشند که در سایت ها و فضای مجازی هر مسأله ای را نپذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: تعجب می کنم که رییس جمهور می فرمایند اگر در یک اتوبان چند بار تصادف شود، اتوبان را نمی بندند. اولا تلگرام با فضای مجازی دو مسأله متفاوت است. کسی نمی گوید فضای مجازی را ببندید. اگر این اتوبان در اختیار دشمن باشد و دشمن در این اتوبان روزانه ته ها تن مواد منفجره بر سر مردم بریزد، باز هم نباید آن را ببندیم؟ مدیریت تلگرام در اختیار یک فرد روسی است و باید با او اتمام حجت شود که از تهدیدات علیه ملت ایران جلوگیری کند.

وی با اشاره به تهدیداتی که دشمنان علیه مسائل دینی راه انداخته اند، بر لزوم هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر این تهدیدات تأکید کرد و گفت: مردم و مسؤولان نباید از کنار قضایایی که علیه دین اسلام مطرح می شود، به راحتی عبور کنند. قرآن کریم می فرماید «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمور»؛ این خطابی به دولتمردان و مسؤولان است که بدانند وقتی خداوند تمکن اداره جامعه را به دست بندگانش سپرده، از آن ها توقع دارد که اقامه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند. دولت مسؤول است و باید زمینه گرایش مردم به ارزش ها را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: دشمن به دنبال تغییر ذایقه و فرهنگ مردم ماست. علت سقوط شوروی همین مسأله بود و دشمن به دنبال تکرار آن تجربه در ایران است. ما باید بدانیم نظام اسلامی، ولایت فقیه و شریعت، امانت الهی هستند و تکلیف ما پاسداری از این امانات الهی است./۸۲۰/پ202/ب1

ارسال نظرات