۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۵۵۹۵۰
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد؛

ضرورت بی توجهی به خواست بیگانگان و اعتنا به توان داخلی/ عمل به گفتمان امام و رهبری ضامن سربلندی است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه گفتمان امام و رهبری همان گفتمان ولایت است، گفت: آنجا که به گفتمان امام و رهبری عمل شد موفقیت و سربلندی به دست آمد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدرس رضوی، عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی و سیاسی استان خوزستان، با بیان اینکه تمام زندگانی حضرت زهرا(س) برای ما الگو و درس است، افزود: خطبه آن حضرت براساس چهارمحور ارزش قرآن، علی، عدالت، انسان و نجات انسان است و آن بانوی بزرگوار به عنوان الگوی بشریت دغدغه برقراری جامعه توحیدی و حفظ مدینه النبی با شاخصه های مهم معنوییت، عقلانیت، عدالت را که سنگ زیربنای این مدینه توحید است، داشت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای شکل دادن جامعه قرآنی براساس چهار اصل اساسی اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر که مبنای شکل گیری مدینه النبی بود، نیاز است، خاطرنشان شد: پیامبراکرم(ص) یثرب و مدینه را که تاسیس اسلام، حکومت اسلامی و جامعه مبتنی بر دین در آن صورت گرفت، برای تبیین معارف دینی و شکل‌گیری جامعه اسلامی در آن بسیار تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه دغدغه حضرت زهرا(س) آفت بزرگ بازگشت افکار، اخلاق و عمل به جهل و جاهلیت بود، افزود: وجود مقدس رسول خدا(ص) به عنوان مؤسس دین و شریعت و بنیانگذار دین؛ مردم را از تفرقه به وحدت، بت پرستی به خداپرستی، وابستگی به استقلال و بندگی به آزادگی رساند و مدنیتی برای جامعه بشری ایجاد کرد که در برابر تمدن های روم و ایران و.  بزرگترین بود.

وی ادامه داد: فاطمه اطهر(س) احساس می کند مدنیتی که پدر ایجاد کرد دچار ارتجاع و عقب گرد و در خطر است چرا که پیامبر خواستار بنای جامعه ای بود که به برکت دین و خدا پرستی روی پای خود بایستد، از قدرت های بزرگ نهراسد و سخن و خواست بیگانه را توجه قرار ندهد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروزه توجه به بیگانه مورد عنایت قرار می گیرد، عنوان داشت: حضرت ختمی مرتبت به دنبال عزت و استقلال برای بشریت است و امروزه جامعه ما، مسلمانان و ایران عزیز به برکت انقلاب، مدنیتی به نام دین و آموزه های دینی را پیدا کرده و جامعه اسلامی ما از تمدن نوینی در برابر تمدن های مدعی سخن می گوید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه تمدن جدید دعوت و دعوا دارد، افزود: این تمدن داعیه اداره زندگی انسان و پاسخگویی به همه سؤالات انسان پیش روی معاصر و بیداری بسیاری از ملت ها را دارد و دعوا دارد؛ زیرا می تواند در برابر دیگر تمدن ها به عنوان تمدن برتر خودنمایی کند.

وی با بیان اینکه هر وجب از خوزستان یادآور رشادت، اخلاص، شهادت و ایثار، شهامت و ایستادگی است، عنوان داشت: خون های مطهر شهدا آثار خود را داشته و انقلاب به برکت امام حسین و خون های ریخته شده در خوزستان و غرب کشور حاصل و موجب بیداری در امت های اسلامی شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروزه مردم آفریقا و منطقه به برکت خون مطهر این شهیدان بیدار شده اند، تصریح کرد: مردم هویت اسلامی را بازیافته اند و هر چند ممکن است حکومت های مصر و تونس تغییر کند اما اصل بیداری و بازیافتن هویت اسلامی قابل تغییر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خطاب به فعالان سیاسی و فرهنگی بیان داشت: به برکت انقلاب و امام؛ ملت ما گام های بلندی برداشته و به ارزش های بسیاری رسیده است اما سخن در این است که چرا در برخی از حوزه ها آنچنان که باید رضایت مردم و رهبری و نخبگان را نداریم.

وی اظهار داشت: آنجا که به گفتمان امام و رهبری عمل شد موفقیت و سربلندی به دست آمد؛ چرا که این گفتمان، گفتمان ولایت است.

تولیت آستان قدس رضوی ارزش را تغییرناپذیر و روش را تغییر پذیر برشمرد و خاطرنشان شد: روش مبارزات معصومان در دوران زندگانی متفاوت بود و در برابر ظلم هرگز شیوه سازش را پیش نگرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بی توجهی به خواست بیگانگان و اعتنا به توان داخلی و جوان ایرانی را خواستار شد و گفت: بی بی دوعالم فریاد سرداد مبادا دین و پیام رسول خدا(ص) به انحراف کشیده شود و چنین فریادی امروز برای جامعه ما هم هست تا مبادا در انقلاب اسلامی انحرافی رخ دهد و اتفاق ناخواسته ای رخ دهد./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات