۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۵۶۶۳۶
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

کسی که اهل بهره‌برداری نامشروع باشد نمی‌تواند با فساد مبارزه کند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با بیان این‌که کسی که اهل بهره‌برداری نامشروع باشد نمی‌تواند با فساد مبارزه کند گفت: افرادی که در زمینه عدالت اقتصادی نقطه ضعف دارند، کاری برای تحقق آن نخواهند کرد.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب  مبنی بر این که در زمینه اجرای عدالت عقب افتادیم، گفت: تحقق قسط و عدالت آرمان همیشگی بشر و یکی از اهداف اصلی انبیا بوده اما اجرای عدالت کار بسیار دشواری است، اکثر مخالفت‌هایی که در تاریخ با انبیا و اولیای الهی شده نیز به دلیل اجرای عدالت بوده است.

وی افزود: همچنین علت بیشتر جنگ‌های امیرمومنان علی(ع) در دوران کوتاه پنج ساله حکومت‌شان بر سر عدالت بود، تا جایی که پافشاری آن حضرت بر مسأله تحقق قسط و عدل سبب شهادت ایشان شد، جمله بسیار معروفی است که نقل شده امیرمومنان علی(ع) به دلیل شدت عدالتی که داشت در محراب عبادت به شهادت رسید.

حسینی بیان داشت: در مسیر اجرای عدالت همواره مخالفت بوده، هست و خواهد بود، کسانی که در صورت تحقق عدالت منافعشان به خطر می‌افتد در مقابل آن می‌ایستند و مخالفت می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در مقایسه با دوران قبل از پیروزی انقلاب گام‌های بلندی در راستای برپایی عدالت، کاهش فاصله طبقاتی و حمایت از محرومین برداشته است، ابراز کرد:  عدالتی که مدنظر اسلام است و امام خمینی(ره) بر آن تاکید داشتند و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن اهتمام ورزیدند هنوز محقق نشده و علت آن هم ضعف در برخی دولت‌های و مسؤولان جمهوری اسلامی است.

وزیر اسبق وزارت ارشاد ادامه داد: برخی از دولت‌ها در جمهوری اسلامی اساسا اعتقاد، عزم و اراده‌ای در این جهت نداشتند و اعتقاد آنها بر اقتصاد سرمایه‌داری بوده و هست، دراقتصاد سرمایه‌داری برپایی عدالت اولویت نیست بلکه توسعه به معنای غربی آن مدنظر است.

وی از دیگر علل عقب افتادگی در تحقق عدالت را در ضعف مدیران تاثیرگذار دانست و گفت:  اگر مدیران و مسؤولان بر سیاست‌های کلی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند، اصرار بورزند و مسؤولان نظارتی مثل نماینده‌های مجلس پیگیر آن باشند به طور قطع فاصله طبقاتی کاهش یافته و اقدامات جدی‌تری در راستای تحقق عدالت صورت می‌گیرد.

حسینی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و بارها بر آن تاکید کردند با این که برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مطرح شده اما در جهت تحقق عدالت هم می‌تواند بسیار موثر باشد. به اعتقاد بنده ما درباره تحقق عدالت در تئوری و مباحث نظری مشکل چندانی نداریم مشکل آنجاست که برخی مسؤولان اعتقادی به آن ندارند اگر همه مسؤولان ارشد کشور به تحقق عدالت اعتقاد راسخ پیدا کنند حتما توفیقات خوبی در این زمینه به دست خواهیم آورد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اشرافی‌گری و هدر دادن بیت‌المال گفت: مسؤولان اگر از طبقه مرفه جامعه باشند، طبیعی است که عزم و اراده‌ای برای مبارزه با ثروت اندوزی‌های نادرست نخواهند داشت، متاسفانه برخی مسؤولان خود از رانت اطلاعاتی و موقعیتی که دارند برای افزایش اموال خود و بستگان‌شان بهره می‌گیرند، کسی که از موقعیت خود سوء استفاده می‌کند، اهل زد و بند و بهره‌برداری نامشروع است چگونه می‌تواند با فساد مبارزه کند، رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با دستمال پاک شیشه ناپاک را تمیز کرد؛ افرادی که خود در زمینه عدالت اقتصادی نقطه ضعف دارند به طور قطع کاری برای تحقق آن نخواهند کرد بلکه وضعیت موجود را توجیه می کنند؛ بنابراین باید در انتخاب مدیران دقت شود.

وزیر اسبق وزارت ارشاد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است، ابراز کرد: مردم باید در انتخابات‌هایی که برعهده دارند افراد لایق و شایسته را انتخاب  کرده و کسانی را انتخاب کنند که به شعارهای امام و رهبری از جمله اجرای عدالت، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را معتقد باشند، کسانی که فقط به منافع خود فکر می‌کنند نمی‌توانند مصالح مردم را در نظر بگیرند.

حسینی با اشاره به اینکه ارتجاع خطری جدی برای انقلاب به شمار می‌رود، گفت: خطری که رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان گوشزد کردند خطر ارتجاع بود، هر انقلابی بعد از مدتی ممکن است دچار چنین مسأله‌ای شود، ارتجاع به این معنی است که بعضی از کسانی که قبل از انقلاب سر کار بودند امروز در راس امور قرار بگیرند و یا ممکن است برخی نیروهای انقلابی دچار استحاله شوند و در باورها و اعتقاداتشان تجدید نظر کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خطر ارتجاع امروز وجود دارد، برخی از افرادی که پیشینه انقلابی بودن دارند و یا اهل جبهه و جنگ بودند امروز به خاطر آلوده شدن به مسائل دنیوی، آرمان‌ها و اهداف والا را فراموش می‌کنند و دچار ارتجاع می‌شوند، همه اندیشمندان، دلسوزان باید در این باره مراقبت کنند،هشدار دهند، مطالبات جدی داشته باشند و در این زمینه روشنگری کرده و انقلاب را از این آفت محافظت کنند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات