۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۷۸۸۵
آیت الله سعیدی:

امر به معروف و نهی از منکر حافظ وحدت جامعه اسلامی است

تولیت حرم حضرت معصومه (س) دشمنان شیطانی را به دنبال بر هم زدن اتحاد جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر حافظ وحدت جامعه اسلامی است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر و رزمایش نیروهای انتظامی استان قم درباره این موضوع برگزار شد شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) روز ولایت حضرت زهرا (ع) را تبریک گفت و با اشاره به مقام زن و مادر در جامعه در بیان نکته‌ای قرآنی درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: در سوره آل عمران ابتدا خداوند مؤمنان را به تقوا امر می‌کند و توصیه می‌کند که «تقوا را اساس کار خود قرار دهید و تا پایان بر همین عهد و پیمان باشید» بعد از آن نیز مؤمنان را به اتحاد و به وجود آوردن تشکلی دور از تفرقه فرا می‌خواند.

وی ادامه داد: همیشه در اجتماع مسائلی پیش می‌آید که اگر هوای نفس آزاد باشد و دست دشمن را باز بگذاریم ما را متفرق خواهد کرد و در جامعه اختلاف به وجود می‌آورد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر آسیب‌های تفرقه در جامعه ابراز داشت: دشمن به دنبال اشاعه تفرقه و اختلاف در جامعه است و آثار و آسیب‌های آن متوجه جامعه اسلامی می‌کند؛ قرآن سفارش می‌کند با همه این تفاصیل، «واعتصموا بحبل الله جمیعا»؛ شما بر اساس حبل الله که قرآن، عترت و ولایت است اعتصام کنید.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: وقتی شما اهل ایمان و تقوا هستید و چنین جامعه ایده‌آلی را تشکیل می‌دهید یقیناً آسیب‌ها و آفاتی متوجه چنین جامعه‌ای است؛ اینجاست که فرمود «ولتکن منکم امت یدعون الی الخیر یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر»؛ این افراد هستند به فلاح و رستگاری می‌رسند.

وی تأکید کرد: انسجام جامعه‌ای که بر اساس قرآن، عترت، ولایت، قانون و ارزش‌ها شکل گرفته است از سوی دشمنان شیطانی تهدید می‌شود بنابراین شما آمران به معروف و ناهیان از منکر در هر لباس و موقعیت، برادر یا خواهر، نیروهای انتظامی و تجمعات مردم نهاد باید در امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنید.

آیت الله سعیدی ادامه داد: نقش شما اینجا خود را نشان می‌دهد؛ آگاهی و بصیرت شما و گوش به فرمان رهبری و فرماندهی معظم کل قوا شما را بر این امر وادار می‌کند که مراقب باشید که این اختلافات به جامعه و وحدت آن لطمه نزند. ما موظف به حفظ انسجام و اتحاد جامعه هستیم تا زمینه‌ساز حکومت امام مهدی آل محمد (عج) باشیم./836/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات