۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۵۹۰۲۶
آیت الله دری نجف آبادی:

برنامه تحول نظام سلامت با همراهی خیران گسترده تر شود

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه برنامه تحول نظام سلامت با همراهی خیران گسترده تر شود، گفت: حوزه سلامت از اولویت های مهم کشور است و باید خیران در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی و برنامه های این بخش مشارکت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، بیان کرد: همه ما در برابر اسلام، قرآن و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مسئولیت داریم، باید با تمام وجود این مسؤولیت را احساس کرد چراکه ما حاملین امر و نهی خداوند هستیم و تنها وظیفه نداریم که در درون اسلام مجاهدت داشته باشیم بلکه باید برای همه بشریت مجاهدت داشت و در مقابل 7.5 میلیارد نفر جمعیت جهان وظیفه داریم.

امام جمعه اراک خودسازی و مایه آبروی ائمه اطهار بودن را عامل انجام این مسؤولیت دانست و گفت: اسلام تاکنون با شمشیر پیش نرفته است بلکه با انسانیت و مهربانی به جلو حرکت کرده است و هیچ گاه با نگاهی هسته‌ای و اتمی رفتار نکرده است و تنها افراد احمق و دیوانه حرف از جنگ هسته‌ای برای پیشرفت خود به میان می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: تربیت کردن شهید مطهری‌ها و سردار سلیمانی‌ها به تمام عالم می‌ارزد، پس باید از فرصت کنونی برای تربیت خود و خودسازی جهت انجام مسئولیت خود استفاده کرد و فضای خانه باید فضای تربیت انسان‌ها با لیاقت و مادران و پدران شایسته برای آیندگان باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه نباید فریب تجملات را خورد، گفت: نظافت در فرهنگی دینی ما بسیار تاکید شده است و در کنار پاکیزگی ظاهری آنچه مهم است پاکیزگی رفتاری، دورنی و قلبی و دوری از هوای نفسانی،معصیت، رذایل، جهاهت، تکبر و خودخواهی است و باید تمیز واقعی بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دیر یا زود مرگ به سراغ همه ما می‌آید و خوش به سعادت فردی که با آمادگی لازم وارد عالم برزخ می‌شود، افزود: دنیا هیچگاه وفا نداشته است و باید قدر خود را دانست. خداوند را شاکریم که امسال آغاز بهار با سال اولیا خداوند(ماه رجب) تقارن یافته است، اولیای خدا سلوک خود را از ماه رجب آغاز می‌کنند و در واقع امسال بهار طبیعت با ماه رجب توامان شده است.

وی با اشاره به ایام اعتکاف و تاکید بر برگزاری باشکوه این آیین مبارک دینی اظهار کرد: باید از فرصت ایجاد شده باید نهایت استفاده را برد، در کنار این آیین صله رحم که بسیار مورد تاکید دین اسلام است را باید در ایام نوروز قدر دانست و احسان داشت، احسان عامل دفع بلا، افزایش برکت، شفیع قیامت است و این خدمت را از بهار آغاز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه سال 97 چهلمین سال پیروزی انقلاب است، گفت: در چهلمین سال پبروزی انقلاب باید دولتمردان فعالیت بیشتری داشته باشند و همچنین در تمامی نقاط کشور و استان‌ها برنامه‌ریزی لازم برای ارائه کارنامه‌ای با عظمت از انقلاب و تصمیم جدی برای 10 سال بعد جهت جبران نواقص و کسب پیروزی بیشتر اتخاذ شود و برای توطئه‌های دشمن تدبیر داشت و به مانند گذشته اقتدار، انسجام و وحدت مالی را افزایش بخشید و استان مرکزی در سال آتی بزرگداشت 6 هزار شهید را خواهد داشت و بزرگداشتی در سطح ملی برگزار خواهد کرد و مقدمات این امر مهم نیز فراهم شده است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه برنامه تحول نظام سلامت با همراهی خیران گسترده تر شود، ابراز داشت: حوزه سلامت از اولویت های مهم کشور است و باید خیران در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی و برنامه های این بخش مشارکت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: امروز خبر خوشی مبنی بر بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری منتشر شده است که بعد از نوروز رسما با حضور وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد و بشارتی برای مردم استان مرکزی و حتی استان‌های همجوار است، اما باید بحث پیشگیری و تحقیق و پژوهش در جهت مقابله با افزایش سرطان مورد توجه قرار داد و با موارد پیشگیرانه می‌توان هزینه درمان را کاهش داد چراکه هزینه پیشگیری 10ها برابر کمتر از درمان است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه 50 درصد سرطان با پیشگیری ممکن است و 50 درصد آن نیز قابل درمان است، اما باید پیشگیری را در اولویت قرار داد، گفت: با وجود تاکید بر پیشگیری که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در این راستا موثر است، اما باید امکانات درمانی را فراهم کرد و خیرین باید در مسیر حمایت لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر دلسوز بودن کادر درمانی بیمارستان و استفاده از نیروهای دارای انگیزه تاکید کرد و افزود: بیمارستان آیت‌الله خوانساری بیمارستانی تخصصی است و باید خدمات تخصصی به بیماران ارائه شود، نباید افراد این مرکز درمانی را به مانند پلی برای پرواز به مراتب بالاتر بدانند بلکه باید تنها برای کمک و ارائه خدمات دلسوزانه به بیماران وارد شوند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به پیشرو بودن بهار تصریح کرد: باید قدرشناس نعمات موجود خداوند بود و در کنار این نعمات نیازمندان را در نظر داشت، خیران نیز باید در این ایام که ایام احسان و نیکوکاری است نیازمندان را موردتوجه قرار دهند، البته بالاترین احسان کمک به خروج افراد از گمراهی و ارشاد آنان است، باید وسیله ازدواج، تحصیل، اشتغال جوانان و بهداشت و درمان را فراهم کرد و جامعه را به راه درست هدایت کرد و این رفتار مصداق واقعی احسان است.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842//۲۰۳/خ

ارسال نظرات