۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۵۹۷۴۶
استاد حوزه علمیه:

امام علی بهترین الگوی عدالت ورزی برای جامعه بشری است

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به عدالت ورزی امام علی(ع)، گفت: ایشان مصداق کامل عدالت ورزی بودند و زندگی را برای بشر معنا کردند.
 حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علم الهدی استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام علی(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: رجب ماه عبادت، اطاعت و بندگی خداوند است.

وی افزود: رجب و شعبان ماه آماده سازی روح برای ورود به ماه پرفضیلت رمضان است انسان در این دو ماه با پالایش روح و روان خود، می‌تواند برای پذیرایی سفره پر خبر و برکت رمضان آماده شود.

حجت الاسلام علم الهدی ادامه داد: ضیافت و مهمانی ماه رمضان به قدری با عظمت است که می‌طلبد همه مومنان و ارادتمندان به حضرت حق خود را از قبل آماده قرار گرفتن در انوار جلال و عظمت خداوند کنند.

استاد حوزه علمیه ایام البیض را نقطه عطفی برای اوج گرفتن انسان از عالم دنیا به عالم ملکوت بیان کرد و اظهار داشت: دعا در این ایام به اجابت نزدیک‌تر است از این رو انسان باید قدر این ایام را به خوبی بداند.

وی با اشاره به میلاد باسعادت امام علی(ع)، ابراز کرد: خداوند میلاد باسعادت حضرت علی(ع) را در با عظمت‌ترین ایام رجب قرار داد تا مومنان با تمسک به ایشان بتوانند به کمال و سعادت دست یابند.

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به عدالت ورزی امام علی(ع)، گفت: ایشان مصداق کامل عدالت بودند حضرت زندگی را برای بشر معنا کردند ایشان عدالت ورزی، مهرورزی، تعهد و مسؤولیت پذیری را در کادر فرهنگی دین به مردم آموزش دادند از این رو امام علی(ع) الگویی برای زندگی برتر مردم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تولد ایشان در کعبه نشان از عظمت حضرت دارد، خاطرنشان کرد: لازم است والدین برای تربیت فرزندانشان این بزرگ مرد تاریخ را الگوی خود قرار دهند تا در تربیت فرزندان دچار افراط و تفریط نشوند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات