۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۶۵۹۳۱
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر صورت گرفت؛

خاطره آیت الله شفیعی از آزادسازی خرمشهر

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه شخصا در روز آزادسازی خرمشهر حضور داشت، گفت: با آزادسازی خرمشهر فجایع بعثی ها را مشاهده کردیم، رزمندگان مسجد اعظم را از خون پاک کردند و نماز جماعت ظهر را اقامه کردیم.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد آیت الله شفیعی، با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 61 اظهار داشت: چنین پیروزی در عملیات بیت المقدس حاصل و دربرگیرنده حماسه آفرینی های بسیاری است که نباید فراموش شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل در رابطه با آزادسازی خرمشهر تعبیر آزادی خرمشهر از سوی خدا را بیان کرد، عنوان داشت: امام با گفتن چنین سخنی در پی آن بود تا کسی دچار غرور نشود و پیروزی به نفع کسی مصادره نگردد.

آیت الله شفیعی خاطرنشان کرد: رمز عملیات بیت المقدس یا علی بن ابی طالب بود که پس از پیروزی در سوم خرداد به روز مقاومت ایثار و پایداری نامیده شد.

وی با بیان اینکه خداوند جزای صبر و مقاومت رزمندگان اسلام را پیروزی در عملیات بیت المقدس قرار داد، افزود: در این عملیات ۱۹ هزار عراقی اسیر، 16 هزار و 500 کشته، ۵۵۰ خودرو و تانک منهدم و خرمشهر و بخش زیادی از اراضی اطراف آن آزاد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل به مناسبت فتح خرمشهر پیامی صادر و ضمن ترغیب رزمندگان به خداشناسی به دوری از غرور دعوت کرد، گفت: جوانان پیام امام را که در صحیفه امام منعکس شده بخوانند تا عظمت آزادسازی خرمشهر، امدادهای خداوند و خاری دشمنان را درک و متوجه شوند.

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه بعثی ها روی دیوارهای خرمشهر عبارت «جئنا لنبقا» را نوشته بودند، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی با وجود ۸ سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران به دست نااهلان نیفتاد، نقشه های صدام شکست خورد و ارتباطش با خارجی‌ ها بر همگان برملا شد.

وی با اشاره به اینکه شخصا در روز آزادسازی خرمشهر حضور داشت، گفت: با آزادسازی کامل خرمشهر فجایع بعثی ها را مشاهده کردیم، مسجد اعظم را رزمندگان از خون پاک کردند و نماز جماعت ظهر سوم خرداد را اقامه کردیم./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات