۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۶۶۱۵۹
با عنوان شهرم در امان نیست؛

سومین جشنواره کتابخوانی فتح خرمشهر برگزار شد

به مناسبت سوم خرداد، سومین دوره جشنواره کتابخوانی فتح خرمشهر با عنوان «شهرم در امان نیست» با شرکت علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر برگزار شد.
فتح خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، سومین دوره جشنواره کتابخوانی فتح خرمشهر با عنوان «شهرم در امان نیست» در سه بخش مسابقه کتابخوانی، مسابقات نقاشی و قصه گویی با شرکت عموم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی درکتابخانه های عمومی این شهرستان در سه گروهی سنی کودکان ونوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

محمدی پارسا رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر، در حاشیه برگزاری این جشنواره عنوان داشت: سومین دوره جشنواره کتابخوانی فتح خرمشهر با مشارکت مرکز فرهنگی دفاع مقدس، اداره کل بندر و دریانوردی و اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر در این شهر برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر، از شرکت بیش از 220 شرکت کننده در بخش مسابقه کتابخوانی خبر داد و گفت: سومین دوره این جشنواره با استقبال خوب و کم نظیر مردم خرمشهر مواجه شد که نسبت به دوره های گذشته از رشد بالایی برخوردار است.

پارسا با اشاره به کتاب در نظر گرفته شده با عنوان «شهرم در امان نیست» اثر عبدالصاحب رومزی پورکه از نویسندگان خرمشهری و مرتبط با حماسه سوم خرداد است، افزود: این کتاب مجموعه خاطرات پنج بانوی رزمنده دفاع مردمی خرمشهر است که مقاومت ها و رشادت های بانوان رزمنده و دیگر رزمنده ها در روزهای مقاومت 45 روزه خرمشهر را بیان می کند.

وی هدف از انتخاب این کتاب را ترویج فرهنگ کتابخوانی و انتقال ارزش های دفاع مقدس به ویژه مقاومت و ایثارگری های مدافعان خرمشهر ی در مقاومت 45 روزه خرمشهر به نسل های آینده به ویژه نوجوانان و جوانان دانست.

لازم به ذکر است؛ در بخش مسابقات نقاشی و قصه گویی این جشنواره بیش از صد کودک و نوجوان به همراه خانواده در این جشنواره شرکت کردند.

اسامی برندگان این جشنوراه 10 خرداد سال جاری اعلام و طی مراسمی از 20 برگزیده تقدیر خواهد شد./9456/د103/ب1

ارسال نظرات