۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۶۷۱۸۵
نماینده خبرگان رهبری:

افکار و اندیشه های امام خمینی قابل مصادره نیست

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این‌که مصادره افکار و اندیشه های متعالی امام خمینی(ره) جفا در حق رهبر عظیم الشأن انقلاب است، گفت: سیره و سبک زندگی امام متعلق به هیچ جریان و گروه سیاسی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تسلیت فرا رسیدن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: سیره و سبک زندگی امام خمینی(ره) برگرفته از مکتب اسلام و اهل بیت بود، از این رو متعلق به هیچ جریان و گروه سیاسی نیست.

وی با بیان این‌که مصادره افکار و اندیشه های متعالی امام خمینی(ره) جفا در حق رهبر عظیم الشأن انقلاب است، گفت: اگر افکار و اندیشه های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حاکم شود، بسیاری از مشکلات فعلی برطرف خواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنان و رسانه‌های معاند غربی همواره به دنبال تحریف اندیشه های امام راحل بوده‌اند، افزود: دشمنان انقلاب نیز می دانند که اگر اندیشه های ناب امام در جامعه حاکم شود؛ دیگر نفوذی میان جوامع اسلامی و ملت ایران نخواهند داشت؛ از این رو به دنبال تحریف و فراموشی آن افکار متعالی ستند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان با نام خمینی کبیر شناخته شده است، گفت: ویژگی‌های منحصر بفرد امام همه جهانیان را تحت تأثیر قرار داد، رهبری که امروز به عنوان منادی وحدت، آزادی‌خواهی، استکبارستیزی و مقابله با ظالم شناخته می شود.

وی با اشاره به این‌که نباید تنها سالی یک بار اندیشه‌های امام خمینی مورد مطالعه، بررسی و بازگویی قرار گیرد، گفت: اندیشه های امام منحصر در مکان و زمان خاص نیست؛ متأسفانه برخی از مسؤولان نظام به جای این‌که توصیه های امام راحل را عمل کنند، تنها به بازگویی آن سخنان می پردازند.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: متاسفانه عده‌ای دیگر هستند که با مسلک سیاسی به دنبال تفسیر به رأی از سخنان امام برآمده اند و تنها در جاهایی که به نفع خود است، برای سرکوب و تخریب طرف مقابل بخش‌هایی از سخنان امام را مطرح می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این‌که مصادره افکار و اندیشه های متعالی امام خمینی(ره) جفا در حق رهبر عظیم الشأن انقلاب است، گفت: سیره و سبک زندگی امام متعلق به هیچ جریان و گروه سیاسی نیست. انتخاب گزینشی و سیاسی از مباحث امام خلاف اخلاق و آموزه های دینی است./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات