۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۵۸۴
نماینده خبرگان رهبری:

داعش با هدف فراموشی آرمان قدس شریف راه‌اندازی شد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی دست پروده رژیم صهیونیستی بوده‌اند، گفت: تمامی توطئه های داعش با هدف فراموشی فتنه اصلی که همان اسرائیل است، طرح‌ریزی شده بود.
پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران به تشریح کارنامه سیاه استعمار و استکبار در فلسطین اشغالی پرداخت و اظهار داشت: قدس نخستین قبلگاه مسلمانان و محل عروج رسول گرامی اسلام(ص) است.

وی ادامه داد: استعمارگران سال‌ها قبل برنامه‌ریزی لازم برای تأسیس دولت صهیونیزم را گرفتند و با کمک امپراطوری انگلیس یهودیان سراسر جهان را در فلسطین گرد آوردند تا در قلب خاورمیانه یک کشور یهودی و صهیونیستی تأسیس کنند، در سال 1918 میلادی به دنبال شکست آلمان در جنگ جهانی اول؛ معادلات بین‌المللی بر هم خورد و آمریکا به عنوان قدرت مطرح شد.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در آن دوران کشورهای تحت سلطه عثمانی به تدریج در اختیار انگلیس و دیگر کشورهای استعمارگر افتاد؛ تا این‌که در سال 1939 با شروع جنگ جهانی دوم بسیاری از کشورها مورد تاخت و تاز قرار گرفتند و 22 میلیون نفر جان خود را از دست دادند و 35 میلیون نفر مجروح و هشت میلیون نفر آواره شدند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: در سال 1948 آمریکا در اقدامی شوم اسرائیل را به رسمیت شناخت و به تدریج دیگر کشورها نیز با آمریکا همراه شدند تا این‌که سازمان ملل نیز اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت تا جایی که فلسطینیان از خانه های خود بیرون رانده شدند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که توطئه اصلی صهیونیزم اجرای نقشه از نیل تا فرات بوده است، افزود: این فتنه بزرگ با پیروز انقلاب اسلامی ایران و ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس؛ ناکام مانده است.

وی با بیان این‌که بی کفایتی سران برخی از کشورهای اسلامی عامل اصلی جنایایت رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان است، افزود: روابط آشکار و پنهان برخی از شیوخ مرتجع عرب منطقه با اسرائیل؛ بزرگترین جنایت علیه مسلمانان فلسطین است، ذهن حق‌طلب بشریت هیچ‌گاه این جنیاتکاران را فراموش نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی دست پروده رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع عرب منطقه برای مقابله با جبهه مقاومت اسلامی بوده‌اند، گفت: تمامی توطئه های داعش با هدف فراموشی فتنه اصلی که همان اسرائیل است، طرح‌ریزی شده بود./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات