۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۶۸۰۰۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

کمک یک میلیارد تومانی مردم آذربایجان شرقی برای اطعام نیازمندان، قدردانی رییس سازمان محیط زیست کشور از امام جمعه تبریز و ۶۷۰ میلیارد ریال هزینه برای برنامه های فرهنگی تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بهروز شریف، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: مردم نیکوکار این استان بیش از یک میلیارد تومان برای اطعام و افطاری مددجویان تحت حمایت در ماه رمضان کمک کردند که این کمک ها نسبت به سال گذشته 78 درصد رشد داشته است. 

وی با تقدیر از کمک خیران استان آذربایجان شرقی به نیازمندان در ماه رمضان، بیان کرد: برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان با هدف ترویج فرهنگ سنت حسنه الهی و همچنین کمک به رفع مشکلات نیازمندان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 9 هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین حامی ندارند، افزود: از مردم و خیران استان آذربایجان شرقی می خواهیم با ثبت نام در طرح اکرام و محسنین حمایت از این ایتام و فرزندان نیازمند را بر عهده بگیرند.

شریف با اعلام اینکه پایگاه‌های این نهاد در استان آذربایجان شرقی آماده دریافت زکات فطره مردم در عید فطر هستند، افزود: زکات فطره جمع‌آوری‌شده برای تامین معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه و مسکن نیازمندان هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد این نهاد برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی در دریافت کمک‌های مردمی، گفت: مردم نیکوکار این استان برای سهولت در پرداخت زکات فطره و سایر کمک های خود به نیازمندان می توانند از کد آنی پرداخت #041*8877* استفاده کنند.

قدردانی رییس سازمان محیط زیست کشور از امام جمعه تبریز

عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست کشور با ارسال لوح تقدیر از نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بابت اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به اهمیت محیط زیست قدردانی کرد. متن این لوح قدردانی بدین شرح است:

در شرایط فعلی که محیط زیست کشورمان با چالش‌های عدیده بالخص بحران آب مواجه می‌باشد و مشکلات فرهنگی و مدیریتی مهم‌ترین علت آن محسوب می‌گردد؛ حضور پر خیر و برکت حضرتعالی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با چهره مردمی و بیانات شیوا در خطبه‌های نماز جمعه همواره متضمن مضامین محیط زیستی و درس اخلاق برای کلیه اقشار ملت می‌باشد، نویدبخش آینده‌ای بهتر برای دوستداران و فعالان نحیط زیست و تبیین احساس مسوولیت بیشتر برای مدیران و تصمیم‌گیران استان بوده است.

لذا ضمن ارج نهادن بر این اقدامات ارزنده توفیق حضرتعالی را در اعتلای زیست محیطی کشورمان و تحقق اصل پنجاهم قانون اساس را از خداوند متعال خواهانم.

670 میلیارد ریال برای برنامه های فرهنگی تبریز هزینه می شود

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تبریز ٢٠١٨ گفت: 670 میلیارد ریال برای اجرای 17 برنامه فرهنگی به منظور معرفی ظرفیت های تبریز در سال 2018 هزینه می شود.

وی افزود: برگزاری رویدادهای ملی در آذربایجان شرقی از اهداف تعیین شده برای برگزاری این برنامه هاست تا ظرفیت‌های تبریز به سایر استان‌های کشور معرفی شود. هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت مطبوعاتی و حوزه مطبوعات خارجی در موضوع معرفی تبریز انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که سال گذشته ١٩ برنامه در تبریز انجام شد، یادآوری کرد: ٣١ برنامه در حوزه‌های مختلف قرآن و عترت، حوزه رسانه‌ای، سینمایی، تجسمی و تکریم هنرمندان در طول سال ٢٠١٨ برگزار می شود.

محمدپور با بیان این که هفته فیلم اروپایی با حضور ٨ کشور اتریش، مجارستان، بلغارستان، یونان، هلند، دانمارک، لهستان و آلمان در تبریز برگزار شد، ادامه داد: آثار سینمایی این جشنواره در قالب فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند با حضور کارگردانان و نمایندگان این کشورها اکران شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مستند در تبریز با شرکت ٧٠ مستندساز گفت: همزمان با این جشنواره خانه مستند تبریز برای اولین بار در این شهر تشکیل و در این زمینه با سازمان سینمایی کشور 5 تفاهم نامه برای معرفی ظرفیت های تبریز منعقد شد.

محمدپور استقبال از جشنواره فیلم فجر در تبریز را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ١٠ سالن سینمایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امسال نیز با توجه به هماهنگی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌ شود ٢٠ سالن سینمایی به فضای سینمایی استان اضافه شود.

کم توجهی به زکات در شان نظام اسلامی نیست

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، عضو خبرگان رهبری در جلسه شورای زکات مراغه با تاکید بر لزوم اهتمام در زمینه زکات در جامعه گفت: متاسفانه در سال های اخیر، واجب زکات مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفته و این در شان نظام اسلامی نیست.

وی افزود: در گذشته حتی در روستاها اهتمام بیشتری به پرداخت زکات به ویژه در محصولات کشاورزی و زکات های مستحبی می شد.

وی به میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان مراغه در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: زکات های جمع آوری شده در شهرها، هیج گاه در شان ملت و نظام اسلامی نبوده و مردم و مسئولان باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

پورمحمدی با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین (ع) و قرآن کریم در خصوص زکات گفت: آحاد جامعه، زکات های مستحبی را در کنار واجبات مورد توجه بیشتری قرار دهند زیراکه زکات در راه حمایت از محرومان هزینه می شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات