۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۷۰۱۵۹
آیت‌الله سعیدی:

قانون محوری اساس اقدامات ستاد امربه‌معروف باشد

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که ولایت رهبر انقلاب دارای ابعاد مختلف و شئون خاص است، گفت: رهبر معظم انقلاب مواجهه قانون محوری با همه افراد دارند بر این مدار قانون محوری اساس رفتارهای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.
دیدار رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه آزاد با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی برگزار شد با اشاره به این‌که قانون محوری باید اساس ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد، اظهار داشت: در جریان فعالیت‌های اجرایی امربه‌معروف و نهی از منکر باید به جایگاه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در قانون توجه داشته باشیم؛ بر این اساس شاید ما نسبت به بسیاری از مسائل دلسوز باشیم، اما هر مجموعه‌ای ازجمله این ستاد باید در چارچوب قانون عمل کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که ولایت رهبر انقلاب اسلامی دارای ابعاد مختلف و شئون خاص است، ابراز داشت: بااین‌حال رهبری معظم انقلاب به شیوه خاصی با مجموعه‌ها و افراد مختلف مواجه می‌شوند؛ برای مثال  گاهی افرادی در عرصه‌های گوناگون از رهبری انتظارات خاص دارند، اما ایشان مباحث را به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ارجاع می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در هر کار و برنامه‌ای این است که ناهیان و مجریان این ستاد از حد و حدود آگاه باشند؛ چراکه اگر افراد بدون توجه به این حدود، فراتر از وظیفه خود عمل کنند درگیر منکرات شده‌اند، هرچند استثنائات محفوظ است.

امام‌جمعه قم به‌نظام معین  تعاریف و عناوین امربه‌معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: باید به تفاسیر امربه‌معروف و نهی از منکر به‌صورت جامع توجه داشته باشیم و این تفاسیر را به زیرمجموعه‌های خود منتقل کنیم.

وی ادامه داد: باید در مسیر از امور فردی پرهیز شود و افراد حاضر در این جریان  به دنبال پرداختن به مسائل کلی با راهکارهای اجرایی مطلوب باشند./837/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
برچسب اول نادرست است..
1
0
ناشناس
United States
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
درود
0
0