۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷
کد خبر: ۵۷۰۶۰۲

تأکید آیت الله خرازی بر احیای امر به معروف در جامعه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: انسان ابتدا باید به معروف عمل و منکر را ترک کرده و سپس دیگران را امر و نهی کند.
آیت الله خرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محسن خرازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به روایاتی از ائمه طاهرین(ع) گفت: در فرمایشات اهل بیت(ع) تأکید شده که انس با قرآن انسان را از نفاق جدا کرده و او را در روز قیامت متنعم می کند.

وی افزود: شیعه امیرمؤمنان(ع) باید با قرآن کریم انس ویژه داشته باشد تا از عنایات ویژه الهی بهره مند شود، برکات ویژه الهی برای انسان در گرو انس او با قرآن کریم و عمل به دستورات و رهنمودهای آن است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه به مستحبات به ویژه در طلاب اظهار داشت: مستحبات می تواند زمینه ای برای پیشرفت بیشتر انسان ها در امور معنوی باشد که باید مورد استفاده قرار گیرد، البته انجام واجبات و ترک محرمات باید اصل در کارها باشد.

وی ادامه داد: نعمت ها و ثواب های بسیاری برای بهره مندی انسان وجود دارد که انسان باید حرکت کرده و آن ها را برای توشه آخرت خود جمع آوری کند، خداوند برای برخی عبادات ثواب سال ها عبادت عالی را در نظر گرفته است.

آیت الله خرازی همچنین با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ابراز داشت: این فریضه الهی با شرایط لازم باید در جامعه مورد توجه باشد، آمر به معروف خود باید عامل به آن باشد.

وی عنوان کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند اما نسبت به آن عمل و ترک نداشته باشد کار او اثر لازم را ندارد، انسان ابتدا باید به معروف عمل و منکر را ترک کرده و سپس دیگران را امر و نهی کند، دایره امر به معروف و نهی از منکر وسیع است و انبیا و اهل بیت(ع) برای امر به معروف و احیای معروف ها قیام کردند./1323/

ارسال نظرات