۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۷۱۶۵۲
امام جمعه شهرکرد مطرح کرد؛

ضرورت حفظ استقلال نمایندگان مجلس در تصمیم گیری های کلان کشور

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید در مجلس بر نمایندگان استقلال حاکم باشد و این از ضرورتها است، گفت: نباید تصمیمات اساسی قربانی دیدگاه‌ های ضعیف و جزئی شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با وی، با تبریک ایام الله دهه کرامت، بر ضرورت ترویج معارف رضوی در جامعه تأکید کرد و گفت: تمسک عملی به آرمان های و ارزشهای واقعی و ناب اهل بیت(ع) از مهمترین نیازهای امروز جامعه اسلامی است که باید در این مسیر نورانی قرار گیریم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید از کرامات اخلاقی، ایمانی و انسانی اهل بیت(ع) در راستای رشد فکری و معرفتی جامعه نهایت بهره را ببریم، خاطرنشان کرد: اگر کرامات اهل بیت(ع) و سبک و منش آنها به خوبی در بین جامعه فراگیر و نهادینه شود، در همه امور موفق خواهیم بود.

وی در ادامه فراهم کردن عرصه آموزش تمام عیار در کشور را لازم دانست و گفت: باید تک تک افراد جامعه را در مسیر مسائل کلیدی و اصلی قرار دهیم که در این بین نقش هر یک از شما بزرگواران غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه همه ما در یک کشتی هستیم و دشمن تمام تلاشش را برای انحراف این کشتی به کار گرفته است، ادامه داد: مشکلات پیش آمده در کشور بحران نیستند؛ باید تدابیر لازم اتخاذ شده تا مشکلات بیش از این پیچیده نشوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور منفعت گرایی است، تصریح کرد: این مشکل بلای جان ملت شده که لازم است حق گرا باشیم و به راحتی از منفعت طلبی بگذریم.

وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات امروز کشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با روان ‌سازی مسیر حرکت را تسهیل کنند؛ متأسفانه بسیاری از کارهای کشور تحقیقی نیست و لازم است بررسی ‌ها واقع ‌گرا و با آینده نگری باشد.

امام جمعه شهرکرد با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از تحقیقات کشور ریشه ‌ای و کاربردی نیستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه از برخی مسائل اصلی کشور غافل هستیم و بیشتر به مسائل ریز توجه کرده ‌ایم؛ لازم است مشکلات را در تمامی عرصه‌ ها رفع کرده و به مسائل کلان توجه ویژه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با مطرح کردن این سؤال که چرا باید تولید کنندگان داخلی زحمت اصلی را بکشند و واسطه ها حق دیگران را بخورند؟ اظهار کرد: کشور ما توانمند است اما استفاده درستی از توانمندی ‌ها نمی شود؛ باید تولیدات را بررسی کرده و عرصه را برای ورود به عملیاتی شدن فراهم کنیم در این صورت نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری توانایی تحریم کردن کشور را ندارند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه کار باید مبتنی بر تحقیق جامع باشد تا ماندگار شود، افزود: متأسفانه در حال حاضر خروجی در نگاه مردم این است که به جای کار اساسی زد و بند صورت می گیرد چراکه از فضای معامله ‌گری انتظار خروجی سالم نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید در مجلس بر نمایندگان استقلال حاکم باشد و این از ضرورتها است، خاطرنشان کرد: نباید تصمیمات اساسی قربانی دیدگاه‌ های ضعیف و جزیی شود؛ به مسائل آینده نگرانه توجه ویژه کنید و به مسائل زودگذر و آنی اهمیت زیادی ندهید تا موفق شوید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسائل کشور آینده نگر باشد، تصریح کرد: پیوند دقیقی برای تحقیقات دانشگاه ها، مجلس و دولت باید انجام و مورد بررسی قرار بگیرد زیرا کار اساسی و کلیدی نیاز به این به هم پیوستگی دارد.

امام جمعه شهرکرد در پایان بازیگری ‌های سیاسی را مهمترین چالش امروز کشور بیان کرد و افزود: به یقین اگر احزاب بخواهند در تمام امور کشور نقش صد در صدی داشته باشند، این نگاه موجب ایجاد یک رقابت شیطانی خواهد شد./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات